اخبار

اختصاصی بسپار/ اعتراض تولیدکنندگان و عرضه کنندگان فیلم ها و کیسه های پلیمری به چیست؟

بسپار/ ایران پلیمر چند روزی است که تعدادی از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان فیلم ها  و کیسه های پلی اتیلنی (نایلون و نایلکس) در اعتراض به افزایش قیمت ها و کمبود عرضه در بورس کالا دست به تعطیلی واحدهای خود زده اند.

امیرحسین حق زاده، از شرکت امیرپلاست به خبرنگار این گروه رسانه ای گفت: گروهی از تولیدکننده ها و عرضه کننده ها در اقدامی هماهنگ تصمیم گرفتند تا در اعتراض به افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه مصرفی، کمبود عرضه در بورس و رقابت های شدید در بورس کالا تا 25 خردادماه واحدهای خود را تعطیل کنند.

همین اقدام دیروز در بازار آزاد به ریزش حدود 1000 تومانی قیمت پلی اتیلن های سنگین گرید فیلم منجر شد. پتروشیمی مهر هم اعلام کرد که این هفته عرضه سلف خواهد داشت که البته به درد ما نمی خورد. پول را نقد بدهیم و یک ماه بعد تحویل بگیریم!

ما معتقدیم که دستی در کار است و مافیایی در مواد اولیه وجود دارد. از یک طرف امسال پتروشیمی ها عرضه را کم یا متوقف کردند. اول آریاساسول عرضه خود را متوقف کرد، بعد مارون، بعد امیرکبیر، بعد جم و میاندوآب! مگر می شود که همه یک باره به مشکل بخورند؟!

وزارت صنعت هم به عنوان متولی بخش صنعت ممکن نیست از این وضعیتی که توسط پتروشیمی ها در بورس کالا ایجاد شده با خبر نباشد، اما متاسفانه نسبت به کمبود عرضه و افزایش قیمت ها هیچ واکنشی نشان نمی دهد.

عرضه های بالای 7000 تنی به 1000 تن رسیده! رقابت هم در هر کیلو تا 9000 تومان می رسد. یعنی جنس کیلویی 25000 تومان تا 34000 تومان با رقابت خرید می شود. خب در یک ماشین 22 تنی این تفاوت ها گاهی به 200 میلیون تومان می رسد یعنی مصرف 4-5 روز این تفاوت هزینه تحمیلی را به تولید دارد. چند صد میلیارد از جیب تولیدکننده به جیب پتروشیمی ها می رود.

امیدوارم صدای این اعتراض به گوش مسوولین برسد و برای تولیدکنندها فکری بکنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا