اخبار

اظهار نظرهای غیرکارشناسی تمامی ندارد!

بسپار/ ایران پلیمر فرماندار خرمشهر روز گذشته گفت: در شورای سلامت مصوب شود که در خرمشهر توزیع مواد غذایی گرم با ظروف پلاستیک ممنوع و این ظروف با ظروف یک‌بارمصرف گیاهی جایگزین شود.

کورش مودت در دومین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر که ظهر دیروز یکشنبه در فرمانداری این شهر برگزار شد، بیان کرد: ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی یکی از عوامل ابتلا به سرطان است که باید منع استفاده از آن به‌صورت گسترده در محیط‌های عمومی واداری نهادینه شود.

تعیین مهلت ۱۵ روزه برای اجرایی شدن این مصوبه و ملزم کردن اداراتی همچون شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، صنعت و معدن و اماکن برای نظارت بر حسن اجرای این مصوبه بخشی از تصمیمات این جلسه بود. (خبرگزاری مهر)

متاسفانه اظهارات غیرکارشناسی افراد خصوصا در مناصب تصمیم ساز و عدم واکنش و سکوت  تشکل ها و مراجع علمی صنعت پلاستیک، پلیمرها را در کشور به دشمن شماره یک محیط زیست در اذهان عمومی تبدیل کرده است! در حالیکه استفاده از این ماده احتناب ناپذیر و موجب پیشرفت در زندگی بشر بوده و راه های استفاده بهینه از آن و نیز بازیافت آن باید مورد توجه قرار گیرد. 

ادعای سرطان زا بودن از یک طرف و توصیه به استفاده از ظروف یکبارمصرف گیاهی برای غذای گرم از طرف دیگر معلوم نیست بر اساس کدام  مستندات علمی انجام شده است؟! 

 

همین چندی پیش سازمان غذا و دارو در پاسخ به استعلام خانه صنعت و معدن استان تهران رسما اعلام کرد: محصولات پليمري داراي پروانه ساخت و یا پروانه بهداشتی به دلیل انجام بررسی ها و آزمون های لازم در زمان صدور پروانه های یاد شده،  ایمن و غیرسرطانزا هستند. 

اینجا را ببینید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا