اخبار

استقرار شرکتهای دانش بنیان در شهرکهای صنعتی ممکن شد

بسپار/ایران پلیمر  مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران گفت: طی توافق با رییس اتاق اصناف ایران و معاون وزیر علوم، شرکتهای دانش بنیان و صنوف کوچک تولیدی در اراضی شهرکهای صنعتی نزدیک شهرهای بزرگ مستقر می‌شوند تا از فرصت و مزایای شهرکها برای توسعه تولید خود بهره گیرند.

علی رسولیان افزود: شرکت شهرکهای صنعتی و سازمان صنایع کوچک، فقط سازمان صنایع کوچک خواهد بود زیرا مسوولیت خود را توسعه صنعت می‌داند و هدفش زمین فروشی نیست و نخواهد بود.

رسولیان افزود: از زمانی که زمین در شهرکهای صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود همه اقدامات آنان رصد شده و تحت نظارت قرار می‌گیرد همچنین مشکلات سرمایه گذاران بررسی می‌شود و این گره گشایی از مشکلات فقط مختص واحدهای تولیدی داخل شهرکها نیست و شامل همه واحدهای اطراف شهرکها نیز می‌شود.

وی با تاکید بر بهبود زیرساختهای شهرکهای صنعتی گفت: مطالبه جدی سازمان صنایع کوچک بهبود و ارتقای شاخصهای برق، آب و مخابرات شهرکهای صنعتی کشور است که این مهم با جدیت و حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به تفویض اختیارات به مدیران استانی گفت: اصلاح دستورالعملهای مربوط به مدیریت شهرکها توسط معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک در حال انجام است و همه اختیارات در حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در صورتی که برخلاف قانون نباشد به مدیران استانی تفویض می‌شود و بر نحوه عملکرد آنان نیز نظارت دقیق صورت می‌گیرد.

رسولیان افزود: فعالان بخش خصوصی در اغلب هیاتهای مدیره شهرکهای صنعتی استانها حضور دارند با این حال عضویت یکی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی در هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استانها الزامی شده و در کل کشور اجرا می‌شود.

 

ایرنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا