اخبار

استفاده از گونه های غیرپزشکی PVC برای تولید قطعات پزشکی جرم است/ خودکفایی کشور در تولید گرانول های پزشکی PVC

بسپار/ایران پلیمر متخصصان شرکت گرانول معصوم پس از پنج سال کار تحقیقاتی و مهندسی معکوس در قم، موفق به بومی سازی گرانول های پی وی سی پزشکی شدند و توانستند کشور را از واردات این نوع مواد اولیه بی نیاز کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای مفیدی مدیرعامل کارخانه ی گرانول معصوم در این رابطه گفت: تا پیش از این صد درصد این محصول وارداتی بود و عمده کشور های مبدا آن آلمان، فرانسه، ایتالیا و کمی هم از عربستان سعودی بود. کاربرد این نوع از PVC در تولید لوازم پزشکی مانند ست دیالیز، میکروست، کیسه خون و انواع سوند ها، ساکشن تیوب ها و غیره است. ظرفیت تولید این واحد شش هزار تن در سال است، یعنی یک هزار تن مازاد بر نیاز مصرف داخلی. ایران سالانه به پنج هزار تن گرانول پی وی سی پزشکی نیاز دارد که گرانول معصوم علاوه بر تامین نیاز کشور بخشی را نیز به صادرات اختصاص داده است.

مهندس سید صالحی، مدیر تولید این مجموعه گفت: در کارخانه گرانول معصوم امکان تولید به صورت شبانه روزی میسر است. در صورت افزایش نیاز بازار  امکان پوشش کامل نیاز بازار برای این مجموعه فراهم است.

به گفته ی آقای مفیدی، از چالش های پیشرفت تولید گرید پزشکی در ایران، واحد هایی هستند که بدون مجوز از اداره ی کل تجهیزات پزشکی و اداره های تابعه، مبادرت به تولید این نوع محصولات می­ کنند.

خانم مختاری رییس اداره ی نظارت بر تولید اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت طی تماس تلفنی خرید و فروش پی وی سی پزشکی را از مراکز غیر مجاز جرم دانست و گفت: تولید کنندگان تجهیزات پزشکی حق استفاده از پی وی سی غیر استاندارد را ندارند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا