اخبار

استفاده از گرافن به جای کربن سیاه

بسپار/ایران پلیمر با همکاری دو شرکت سولماکس و نانواکسپلور، قرار است فناوری GrapheneBlack™ در تولید محصولات جدید استفاده شود.

شرکت سولماکس (Solmax) و شرکت نانواکسپلور (NanoXplore) پس از پنج سال همکاری و نوآوری وارد فصل جدیدی از همکاری مشترک شدند.

این دو شرکت اعلام کردند که در نتیجه چندین سال کار مشترک، قراردادی را امضا کردند. همکاری پنج ساله این دو شرکت منجر به تولید محصولی شده است که اولین محصول در نوع خود در بازار زیرساخت‌های زیست محیطی است. جین لوئیس ونگلو مدیرعامل شرکت سولماکس می‌گوید: «این همکاری بر تعهد ما برای ارائه رشد از طریق نوآوری و همکاری آینده‌نگر تاکید می‌کند. همکاری و توسعه پنج ساله ما با شرکت نانواکسپلور به ما امکان می‌دهد نسل بعدی محصول مبتنی بر فناوری گرافن را ارائه کنیم که برخی از چالش‌های پایداری مشتریان ما را حل می‌کند و در عین حال عملکرد این مشتریان را نیز بهبود می‌دهد.»

سروش نظرپور، مدیر عامل شرکت نانواکسپلور می‌گوید: «این توافق بر ارزش و قابلیت دوام گرافن در صنایع با حجم بالا و با نظارت بالا تاکید می‌کند. روابط تجاری ما با شرکت سولماکس نشان‌دهنده یک تغییر تاریخی در تجاری‌سازی مقیاس صنعتی جایگزین‌های پایدار و مقرون به صرفه برای کربن سیاه است.»

گزارش بازار جهانی ۲۰۱۹، مصرف کل کربن سیاه در مستربچ‌های  مورد استفاده در کاربردهای کشاورزی حدود ۷۵۰۰۰ تن در سال است که با GrapheneBlack™ قابل جایگزینی است.

شرکت نانواکسپلور یک شرکت فعال در حوزه گرافن، تولیدکننده و عرضه‌کننده پودر گرافن با حجم بالا برای استفاده در صنعت حمل و نقل و بازارهای صنعتی است. این شرکت محصولات پلاستیکی و کامپوزیت تقویت‌شده با گرافن استاندارد و سفارشی را به مشتریان مختلف در حمل‌ و نقل، بسته‌بندی، الکترونیک و سایر بخش‌های صنعتی ارائه می‌کند.

شرکت نانواکسپلور مواد اولیه برای شرکت‌های مختلف که در بخش پلاستیک و پلیمر فعالیت دارند، را تولید می‌کند تا با کمک افزودنی‌های گرافنی محصولات جدید و با کیفیت ارائه کند. گرافن‌ نانواکسپلور برای بهبود خواص مختلف مکانیکی و الکتریکی و همچنین گرمایی به محصولات اضافه می‌شود. از این گرافن در پوشش‌ها، رنگ‌ها، دارو، بسته‌بندی، بخش انرژی و حمل‌ و نقل استفاده می‌شود. با افزودن ۰٫۰۵ تا ۲ درصد وزنی از گرافن، می‌توان بهبود چشمگیری را در خواص مختلف محصول شاهد بود. نانواکسپلور در تولید ارزان، ساده و با کیفیت گرافن موفق بوده است به‌طوری که در حال حاضر، امکان تولید ۲۵ تن گرافن در سال را دارد. علاوه‌بر این، نانواکسپلور در حال ساخت کارخانه‌ای با ظرفیت ۱۰ هزار تن است که بزرگترین خط تولید گرافن جهان محسوب می‌شود که تا سه سال آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود. با افزایش ظرفیت تولید، قیمت گرافن کاهش یافته و به ۵۰ تا ۱۰ دلار در هر کیلوگرم می‌رسد.

پایگاه خبری فناوری نانو ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا