اخباراخبار ویژه

چسب‌ های نانویی شرکت رنگ و رزین الوان در پروژه سالن اجلاس بین‌المللی اصفهان

بسپار/ایران پلیمر پس از استفاده موفقیت‌آمیز از چسب نانویی مگااستون شرکت رنگ و رزین الوان در پروژه‌هایی نظیر ایران مال، مرقد مطهر حضرت امام (ره)، از این چسب‌نانویی در ساخت سالن اجلاس بین‌المللی اصفهان استفاده شد.

مگا استون چسب نانویی مخصوص اتصال سنگ به بتن و سنگ به فلز و همچنین سنگ به سنگ است که با رعایت الزامات استاندارد ASTM C۸۸۱ موفق به دریافت تأییدیه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز شده است.

مهندس طوسی کارشناس چسب مگا استون شرکت رنگ و رزین الوان در این باره می‌گوید: «از این چسب در ۱۳۰۰ متر مربع از فضا جایگاه، سالن VIP، بدنه و راه‌پله‌های سالن اجلاس بین‌المللی اصفهان استفاده شد. ما نمایندگان مختلفی در شهرها داریم که مسئولان این پروژه با یکی از نمایندگی‌های شرکت رنگ و رزین الوان تماس گرفته و نسبت به استفاده از این چسب ابزار تمایل کردند. در نتیجه نمونه اولیه‌ای برای این پروژه دادیم و آن را اجرا کردیم تا عملکرد آن توسط مسئولان پروژه ارزیابی شود. پس از انجام تست‌های مختلف، این چسب مورد تایید برای اجرا قرار گرفت. البته بازدیدهایی نیز از پروژه‌های پیشین اجرا شده با این چسب در مرقد مطهر امام راحل و ایران مال انجام شد. در نهایت قرارداد برای استفاده از این چسب با مسئولان پروژه منعقد شد و در مدت زمان سه هفته کار انجام شد.»

مسئول پروژه های مگااستون شرکت رنگ و رزین الوان می‌گوید: «مقاومت حرارتی بالا، وزن مخصوص پایین، چسبندگی مناسب، ممانعت از گسترش آتش، مقاومت در برابر شوک حرارتی، مقاومت در برابر سایش و خوردگی، قابلیت اجرا در سازه‌های فلزی و بتونی و فقدان ایجاد دود و گازهای سمی، سهولت اجرا، سرعت عمل، توانایی تحمل فشار بالا، قدرت کشش قابل توجه و دوام بالا از جمله مزیت‌های این چسب نانویی است که آن برای پروژه بزرگ جذاب کرده است به طوری که بسیاری از هتل‌ها نظیر هتل عباسی اصفهان، هتل بزرگ تهران، هتل لاله و هتل انقلاب و همچنین سازهای بزرگی نظیر مسجد جمکران، پروژه ستاره آرمان توس مشهد و مصلی تهران از این چسب استفاده کرده‌اند. در این چسب از مواد معدنی استفاده شده که هم‌خانواده سنگ هستند در نتیجه این چسب فاسد شدنی نیست و برای طولانی مدت ماندگاری دارد. در حال حاضر سه کشور آمریکا، انگلستان و استرالیا تولیدکننده این نوع چسب هستند که ایران به‌عنوان چهارمین تولیدکننده این نوع چسب اقدام به تولید و عرضه صنعتی آن کرده است.»

به گفته مهندسی طوسی از سال ۱۳۸۹ تولید این چسب آغاز شده و سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار مترمربع خروجی کار این چسب است. وی می‌افزاید: «پیمانکاران متعددی در کشورهای همسایه نظیر عراق، ترکیه و قطر از این چسب‌ها خریداری و اجرا کرده‌اند.»

سرعت چسبیدن این چسب نسبت به مواد رایج در صنعت ساختمان سه برابر بیشتر بوده و میزان مصرف آن نیز کمتر است. از این‌رو این محصول جذابیت زیادی در صنعت ساختمان دارد. همچنین ضریب ایمنی این چسب نسبت به ملات ماسه و سیمان بیشتر است. از ویژگی‌های مثبت این چسب نانویی در نمای ساختمان این است که نیاز به پیچ و رول‌پلاک در نمای ساختمان نیست.

پایگاه خبری فناوری نانو ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا