اخبار

استاندارد جدید اندازه‌گیری استحکام چسبندگی لاستیک‌های گرمانرم

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، در نمایشگاه تجاری DKT، شرکت API استاندارد جدید اندازه‌گیری استحکام چسبندگی لاستیک‌های گرمانرم بر روی زیرایند سخت (rigid) با نام VDI 2019 را معرفی نمود. علاوه بر آن، این شرکت بخشی از کارگروه هماهنگ‌سازی روش‌های گوناگون اندازه‌گیری استحکام چسبندگی و یکسان‌سازی آنها نیز می‌باشد.

این استاندارد با بهره‌گیری از دستورالعمل اصولی آزمون پوست‌کنی (Peeling) امکان تعریف و اندازه‌گیری استحکام چسب‌های ساخته شده از لاستیک‌های گرمانرم که به یک زیرایند سخت چسبیده‌اند را فراهم می‌آورد. همچنین، این استاندارد برای اندازه‌گیری استحکام چسبندگی به سطوح غیرپلاستیکی نیز قابل تعمیم می‌باشد.

تقاضای ادغام لاستیک‌های گرمانرم با مواد سخت برای کاربرد در صنعت خودرو در چند سال اخیر با روند صعودی همراه بوده است. بدین ترتیب قطعات متشکل از سطوح نرم که به زیرایندهای سخت چسبیده‌اند بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در آینده نزدیک، کاربردهایی که در آن نیاز به ترکیب دو یا چند ماده، نه لزوما از جنس پلاستیک-پلاستیک بلکه پلاستیک-شیشه یا پلاستیک-فلز، مورد نیاز است بیشتر خواهد شد. خانواده جدید لاستیک‌های گرمانرم که قابل چسبیدن به زیرایندهای خاص هستند (مشابه آنچه شرکت API توسعه داده است) نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری کاربردهای نوین ایفا خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا