اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ از نمایشگاه قطعات و مجموعه های خودرو/ 200 درصد افزایش فروش با استراتژی تولید نوآورانه

بسپار/ ایران پلیمر هلدینگ داناپلیمر متشکل از دانابسپار، داناطب، پلیمرپیشرفته، داناماشین و داناپلیمر فناور در حوزه های مختلف صنایع پلاستیک و لاستیک از جمله خودرو، پزشکی، مواد اولیه و آمیزه سازی، واردات ماشین آلات و صنایع روشنایی فعالیت می کند.

فرشید رستمی رییس بازرگانی و فروش دانابسپار در دومین روز از نمایشگاه قطعات و مجموعه های خودرو به خبرنگار بسپار گفت: این مجموعه از سال 1378 آغاز به کار کرده و بسیاری از فرآیندهای تولید پلیمر شامل تزریق لاستیک و پلاستیک و اکسترودر و کامپاندسازی را در خود دارد. تامین کننده قطعات زیادی در صنعت خودرو برای ایران خودرو، سایپا، بهمن، مگاموتور و کرمان موتور هستیم.

وی در مورد محصولات جدید عرضه شده در این نمایشگاه گفت: ضربه گیر کمک فنر تا پیش از تولید در مجموعه ما وارداتی بود. قطعه ای است ایمنی و آزمایشات خیلی سختی را باید برای اخذ تاییدیه پشت سر بگذارد که ما موفق به دریافت تاییدیه شدیم و در حال حاضر در تمامی خودروهای ایران خودرو از این قطعه ساخت دانا استفاده می شود. ضربه گیرهای پولوس هم خرید خارجی بوده که داخلی سازی کردیم و به ایران خودرو و سایپا تحویل دادیم.

علاوه بر اینها خیلی از قطعات خودروهای خارجی را توانسته ایم در کشور تولید کنیم و تحویل خودروسازی ها بدهیم.

وی افزود: نه فقط در بحث قطعات خودرو بلکه در قطعات پزشکی هم با تولید ماسک های اکسیژن بیهوشی، فیلترهای آنتی باکتریال، لوله های بیهوشی و ونتیلاتور و همچنین در صنعت روشنایی با تولید قطعاتی برای اولین بار در کشور، ارزبری را کاهش دادیم.

از او در مورد وضعیت مجموعه در دوران محدودیت های ارزی و واردات و دنیاگیری کرونا پرسیدیم: ما در یکی دو سال اخیر همواره رشد داشته ایم. جذب نیروی انسانی در گروه دانا، 40 درصد و تولید محصولات 200 درصد رشد داشته است. ما با تمرکز بر تولید محصولات فناور و دانش بنیان در داخل و در زمان عدم توجیه پذیری واردات با توجه به افزایش قیمت ارز توانستیم مجموعه را توسعه بدهیم. البته شرایط به دلیل تحریم ها و سختی در وارات مواداولیه و ماشین آلات و عدم انتقال پول سخت است و اگر این موارد برطرف شود بسیار بهتر می توانیم کار کنیم.

رستمی در خصوص نمایشگاه هم گفت: امسال نمایشگاه خیلی خوب بود. پیش بینی ما هم این بود که بعد از دو سال عطشی خواهد بود. ما هم مشتریانی از خودروسازی ها و مجموعه سازان داشتیم و هم از بخش صنعت قطعات یدکی. از این دومی استقبال خیلی خوبی داشتیم. سفارشاتی داشتند و مذاکرات خیلی خوبی هم انجام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا