اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ از نمایشگاه قطعات و مجموعه های خودرو/ نخستین تولیدکننده مخازن پلاستیکی رادیاتور، امروز چه می کند؟

بسپار/ ایران پلیمر آرش صمدی، مدیربازرگانی شرکت خانوادگی تهران تکنیک است. او در دومین روز نمایشگاه قطعات و مجموعه های خودرو به خبرنگار بسپار می گوید: پدرم مدیرعامل شرکت و برادرم مدیر تولید است. ما از سال 1376 تولید مخازن پلاستیکی رادیاتور را برای اولین بار در کشور آغاز کردیم و تا سال 1385 تنها تولیدکننده در این عرصه بودیم.

به طور اختصاصی با رادیاتور ایران و البته بازار قطعات یدکی کار می کنیم.

او در خصوص محصولات جدید عرضه شده در نمایشگاه می افزاید: بله، ما محصولات جدیدی را اضافه کرده ایم. حوزه قبلی فعالیت ما صرفا تولید مخازن رادیاتور برای خودروهای داخلی بود ولی امروز جوابگوی نیاز بازار خودروهای چینی، کره ای و ژاپنی هم با ساخت قالب و تولید محصول هستیم.

صمدی در ادامه به مشکلات هم گریزی می زند: هزاران مشکل داریم و در زمان جهش نرخ ارز تا تعطیلی هم پیش رفتیم. مساله ما این است که PA در پتروشیمی های داخل تولید نمی شود و به کلی وارداتی است. طرف قراردادهای ما هم که خودروسازان هستند با پرداخت های مدت دار! زمان هایی بود و هست که وقتی چک آنها پاس می شود، قیمت مواد 30 درصد افزایش پیدا کرده و عملا ما نه تنها سودی نداریم بلکه متضرر هم می شویم.

ما صرفا با ابتکار و تنوع محصول توانسته ایم بازار خود را حفظ و توسعه بدهیم. روی بازارهای منطقه ای هم از طریق صادرات محصولات نهایی مثل پراید حضور داریم. بازار منطقه هنوز در حوزه After Market  رادیاتورها فعال نیست.

او در پایان می گوید: نمایشگاه خیلی خوب بود از نظر بازدیدها ولی متاسفانه عملکرد برگزارکننده اصلا مناسب نبود. نمایشگاه همزمان با نمایشگاه فرش برگزار شده که هیچ سنخیتی با ما ندارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا