اخبار

از مجموع 430 خوشه صنعتی در کشور، 92 خوشه اجرا و پیاده سازی شده است

بسپار/ ایران پلیمر معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با بیان اینکه در مجموع 430 خوشه مختلف صنعتی در کشور شناسایی شده است گفت: 92 خوشه صنعتی تاکنون اجرا و پیاده سازی شده است.

فرشاد مقیمی روز چهارشنبه در بازدید از نمایشگاه توانمندی صنایع مستقر در شهرک های صنعتی قزوین در شهرک کاسپین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار اجرای حدود 40 خوشه صنعتی نیز کماکان ادامه دارد. 
وی اظهار داشت: در مجموع 430 خوشه مختلف صنعتی در سطح کشور مورد شناسایی قرار گرفته که برای ساماندهی آنها برنامه ریزی شده است. 
این مسئول گفت: خوشه های صنعتی پیوند چندین واحد و مجموعه تولیدی و بنگاه اقتصادی مستقر در یک منطقه با محصول نهایی مشترک هستند که فعالیت های همدیگر را هم پوشانی کرده و برای رسیدن به اهداف خود از جمله در حوزه تهیه مواد اولیه با قیمت مناسب و بازاریابی با یکدیگر ارتباط و همکاری برقرار می کنند. 
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اظهار داشت: واحدهای عضو خوشه های صنعتی از محل ارتباطات و همکاری های مشترک سود کسب می کنند و این همکاری، دانش فنی و بهره وری آنها را افزایش داده و هزینه های تولیدشان را نیز کاهش می دهد. 
وی خاطرنشان کرد: تقویت خوشه های صنعتی تقویت کننده و محرک صنایع کوچک و متوسط در عرصه تولید و بازار خواهد بود و اثرات اقتصادی مطلوبی را در سطح جامعه به همراه خواهد داشت. 
این مسئول گفت: حل مشکلات واحدهای تولیدی در قالب خوشه های صنعتی بدون شک راحت تر و بهتر از رسیدگی به مسایل واحدهای تولیدی به شک تک به تک و پراکنده است. 
خوشه صنعتی (Industrial Cluster) به مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار گفته می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر ‌به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردار هستند. 

منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا