اخبار

از سوی ناسا انجام می‌شود جشن پنجاهمین سالگرد “روز زمین”

بسپار/ ایران پلیمر امسال ناسا هم همانند دیگر افراد سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا قادر به برگزاری جشن بزرگ به مناسبت پنجاهمین سالگرد روز زمین نیست اما ناسا به شیوه‌ای متفاوت و خلاقانه این کار را انجام داده است.

ناسا در سالگرد نیم قرن شدن روز زمین قصد دارد به صورت آنلاین جشنی برگزار کند و همه افراد سراسر جهان می‌توانند به صورت آنلاین در این جشن شرکت کنند.

ناسا با ایجاد هشتگی به نام جشن روز زمین در خانه (#EarthDayAtHome celebration) از افراد خواسته است تا تصاویری از خود در این روز ثبت کرده و با هشتگ مذکور در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

ناسا اعلام کرده این تصاویرمی‌توانند شامل تصویری از یک فعالیت علمی، اثر هنری که خلق کرده‌اید، حتی درخت پشت پنجره اتاقتان و هر چیزی که برای شما الهام بخش است، باشد.

روز زمین، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کرهٔ زمین است. این روز دو بار در سال، یک بار در طول فصل بهار در نیمکره شمالی ( ۲۲ آوریل) و در طول فصل پاییز در نیمکره جنوبی (که فصل بهار آن نیمکره محسوب می‌شود) برگزار می‌شود.

افراد سراسر جهان از سال ۱۹۷۰ این روز را جشن می‌گیرند و اکنون ۲۲ اوریل ۲۰۲۰ نیم قرن از این روز گذشته است.

ناسا هم چنین برنامه‌هایی را به صورت آنلاین نیز برگزار خواهد کرد و در آن درباره اکتشافات و فناوری‌هایی که به حفظ زمین کمک می‌کند صحبت خواهد کرد. افراد علاقه مند می‌توانند این برنامه را به صورت زنده از تلویزیون ناسا در ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۳:۳۰ به وقت تهران) مشاهده کنند. هم چنین “کریس کسیدی” فضانورد ناسا که ۹ آوریل به ایستگاه فضایی بین المللی رسید نیز کمی زودتر و در ساعت ۱۲:۱۰ به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۰:۴۰ به وقت تهران) به صورت زنده در تلویزیون ناسا صحبت خواهد کرد و به سوال‌هایی که از او پرسیده می‌شود پاسخ خواهد داد.

“جسیکا میر” فضانورد ناسا که اکنون به زمین بازگشته در طی ماموریت خود در ایستگاه فضایی بین المللی فیلم‌های زیبایی به ثبت رسانده که ناسا به مناسبت این روز آنها را در صفحه اجتماعی خود در اینستاگرام منتشر خواهد کرد.

 

 

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا