اخبار

از زباله تا اثر هنری: پلاستیک‌هایی که تابلوی نقاشی شدند!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر هنرمند ایتالیایی خانم Be با استفاده از اسباب‌بازی‌های پلاستیکی دور انداخته شده، خودکار و دکمه، کاشی‌هایی مدرن خلق کرده که سپس آن‌ها را به تابلوهای نقاشی از چهره تبدیل کرده است. این تابلوها به عنوان هنر پاپ و از منظر خلاقیت در استفاده مجدد از پلاستیک‌ها ستایش شده‌اند.

این هنرمند اهل رُم برای نخستین بار در 19 سالگی پالت تکه‌های بسپار خود را به شکل مریلین مونرو در آورد و چون از فرایند و نتیجه آن راضی بود، قلمو و رنگ را کنار گذاشت و با جمع‌آوری پلاستیک‌ها از ساحل اقیانوس‌ها، دوستان و آشنایان و همچنین بازارهای محلی، از این شیوه برای خلق آثارش استفاده کرد. اکنون در 29 سالگی این هنرمند چندین نقاشی از چهره‌های سیاسی، تاریخی، سینمایی و علمی مانند اندی وارهُل، مونا لیزا، نلسون ماندلا، تسلا و آدری هپبورن خلق کرده است. این هنرمند آثار هنری خود را به «انجمن صنعت پلاستیک» که یک انجمن ایتالیایی در حوزه ماشین‌آلات فراوری پلاستیک و لاستیک و قالب است، در نمایشگاه K2019 تقدیم کرده است.

کشور آلمان یکی از شرکای اصلی ایتالیا در تجارت است؛ البته روابط این دو کشور اخیراً به واسطه کاهش رشد آلمان در بخش صنعتی و همچنین نوسانات بین‌المللی در حوزه اقتصاد و سیاست با موانع مالی مواجه بوده است. تامین ماشین‌آلات ایتالیایی برای شرکت‌های آلمانی در طول سال گذشته 26% افت داشته است در حالی که واردات از آلمان، بر اساس آمار نیم‌سال گذشته به یک سوم مقدار خود کاهش یافته است.

خانم Be به کمپین Amaplast برای حمایت از کسب‌وکارهای ایتالیایی پیوسته است. یکی از اهداف این کمپین ایجاد آگاهی درباره اهمیت بازیافت و پایداری محیط زیست است. خانم Be می‌گوید: «هنر من نه تنها به عنوان یک فرم خلاق بلکه در جایگاه آگاهی‌بخشی به مسئله بازیافت متولد شده است. این آثار هشداری است به آینده واقعی دنیایی که با تمایل به مصرف‌گرایی و تولید زباله و همچنین تجمع زباله‌های دورانداختنی مبارزه می‌کند».

خانم Be در نمایشگاه K2019 تابلوی خود را از چهره قهرمان چهار دوره مسابقات فرمول 1، آقای Vettel کامل می‌کند که خود با شرکت خودروساز ایتالیایی فراری همکاری می‌کند. خانم Be می‌گوید: «من می‌خواهم از طریق هنرم پیامی را در حمایت از بازیافت و پایداری ارائه کنم تا افرادی را که در صنعت پلاستیک فعالیت می‌کنند آگاه شوند که می‌توانند به پلاستیک‌ها زندگی دوباره بدهند و از طرق مختلف آن‌ها را بازیافت کنند. حتا زباله‌ها نیز می‌توانند مواد اولیه چیزی باشند که روح ما را تعالی می‌بخشد: هنر».

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا