اخبار

از ایران پلاست/ آریا صادقیان: پارسان پلیمر در پنج ماه 7.5 میلیون دلار صادر کرد

بسپار/ ایران پلیمر پارسان پلیمر هم در تولید و هم در بازرگانی صنعت پلاستیک کشور فعال است. خطوط این مجموعه مصنوعاتی چون جعبه کمک های اولیه، انواع سفره یکبارمصرف و کیسه و ظروف پلاستیکی، همچنین گرانول و انواع مستربچ را تولید می کند. 

آریا صادقیان از حامیان نمایشگاه گفت: ما براى سومين سال متوالى در اين نمايشگاه شركت كرده ايم  و همچنين سابقه حضور در مشهد پلاست، اصفهان پلاست و نمایشگاه های پلاستیک چین و ترکیه را نيز داريم. به دليل اين كه در زمينه توليد مواد اوليه به صورت تخصصى فعاليت داريم، مشتاق هستيم تا از مشترى هاى داخلى و خارجى خود در نمایشگاه ها دعوت و بتوانيم با آنها ديدار كنيم.

‎ ما پيش تر از اين ها در زمينه نوآورى شركت، قدم برداشته ايم. براى مثال در سال ٨٩، اولين اپليكيشن قيمت مواد اوليه را با برند پارسان پليمر ارایه کردیم كه متأسفانه به علت به وجود آمدن تحريم ها براى اپليكيشن هاى ايرانى، اپليكيشن ما نيز با تحريم مواجه شد. در حال حاضر قصد داريم كه با به وجود آوردن يك اپليكيشن جديد، بازارچه اى براى خريد و فروش مواد اوليه ايجاد كنيم که البته به  اين  نمايشگاه نرسيد.

در زمينه صادرات نيز فعال هستيم و بیشترین میزان صادرات را در سال گذشته به ارزش ٧.٥ ميليون دلار تا برج ٤ يا ٥ داشتيم. بعد از آن با به وجود آمدن پيمان سپارى ارزى، صادرات ما تا اواخر سال ٩٧ متوقف شد و مجددا از اوايل سال ٩٨ توانستيم براى اين مساله راه حلى بيابيم و با مشترى هاى خود در خارج از ايران، به توافق براى گرفتن ارز برسيم. اما زيان پيمان سپارى ارزى براى ما به قدرى بوده است كه ميزان صادرات ما به ١.٥ ميليون دلار كاهش پيدا كرده.

بیشترین حجم صادرات ما به تركيه، عراق، گرجستان و افغانستان است.

ما در زمينه صادرات با چالش هاى زيادى مواجه هستيم و با به وجود آمدن تحريم ها به مشكلات زيادى برخورده ايم. علاوه بر تحريم هاى خارجى، تحريم هاى داخلى نیز مانند پیمان سپاری ارزی و یک سری محدودیت های دیگر بر روی صادرات کالاهایی مانند پریفورم PET برای ما مشکل ساز شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا