اخبار

اروپا بازيافت لوله های پلیمری را تا 2020 دو برابر می كند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، اعضاي موسسه توليدكنندگان لوله‌ها و اتصالات پلاستيكي (Teppfa) در اروپا اعلام داشتند ظرفيت افزايش بازيافت لوله‌هاي پلاستيكي به 250 هزار تن در سال تا سال 2020 وجود دارد. اين مقدار تقريبا دوبرابر مقدار هدف گذاري شده 120 هزار تن در سال خواهد بود. اما، با توجه به قوانين موجود در اروپا دست‌يابي به چنين ظرفيتي دشوار به نظر می رسد.

بر اساس دو بخشنامه ارائه شده توسط بخش WFD برخي افزودني‌هاي خاص بكار رفته در لوله جزء مواد خطرناك شناسايي شده كه در نتيجه لوله‌هاي حاوي آنها مي‌بايست سوزانده يا در خاك مدفون گردند. با اين حال موسسه Teppfa اظهار داشت تحقيقات اخير نشان از عدم خطرآفريني محصولات بازيافتي حاوي اين مواد افزودني-تحت شرايط مشخص- دارد. بدين ترتيب، تاخير در تاييديه WFD و Reach در خصوص استفاده از اين محصولات بازيافتي، منجر به سوزانده شدن مواد پلاستيكي خواهد شد كه بازيافت آنها براي سلامتي انسان‌ها و محيط زيست مشكلي ايجاد نمي‌كند.

مدير موسسه Teppfa ادامه داد: “نتايج تحقيقات حاكي از آن است كه بدليل به دام افتادن مواد افزودني مضر در بستر پلیمر، هيچ كدام از آنها حين فرايند بازيافت و يا توليد لوله به بيرون رهايش نخواهند يافت. “

در حال حاضر موسسه Teppfa در حال رايزني با اتحاديه اروپا بمنظور در نظر گرفتن شرايط خاص برخي از مواد افزودني در مواد بازيافتي بوده تا از سوزاندن آنها جلوگيري نموده و به دنبال آن ميزان بازيافت مواد پلاستيكي در اروپا را افزايش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا