اخبار

ارمنستان می تواند سکوی رشد صادرات ایران باشد

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان از رشد صادرات ایران به این کشور خبر داد و گفت: مجموعه مبادلات دو کشور به میزان 10.3 درصد رشد داشته است.


  هامایاک آوادیس یانس رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران ­در ­ارمنستان­ گفت: مجموع مبادلات 12 ماهه سال 2017 دو کشور 263.5 میلیون دلار است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته در حدود 10.3 درصد رشد داشته است.

وی با بیان این که سهم صادرات ایران 179.3 میلیون دلار بوده افزود: صادرات کشور ما به ارمنستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.3 درصد افزایش یافته است، به عبارتی تجارت میان دو کشور امسال­ روند رو به رشد داشته و تراز تجاری به میزان 95 میلیون دلار مثبت­ ­است.

یانس با اشاره به این که صادرات کشور ما به ارمنستان در دو سال اخیر الگوی تقریباً مشابهی دارد­ گفت: مجموع صادرات کشورمان به ارمنستان­ امسال ­به لحاظ ارزشی ­بیش از سال گذشته است.

به گفته رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، با فعال تر شدن اتاق بازرگانی مشترک و اتحادیه تجار ایرانی در ارمنستان و با توجه به تسریع در دستیابی به موافقتنامه ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اورآسیا و تحقق طرح های خدمات فنی و مهندسی از سوی شرکتهای ایرانی در ارمنستان انتظار می رود در آینده شاهد تقویت و رشد هر چه بیشتر روابط اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور باشیم.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا