اخبار

ارسال محصولات پتروشیمی از طریق پست/ رصد لحظه به لحظه کالا!

بسپار/ایران پلیمر قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در امور بازرگانی از همکاری این وزارتخانه با شرکت ملی پست برای توزیع کالاها خبر داد و گفت که این همکاری برای توزیع مرغ در استان قم به صورت آزمایشی آغاز شده و برای کالاهای دیگر به ویژه محصولات پتروشیمی نیز استفاده و تا شش ماه آینده یک سیستم نوین توزیع در کشور پیاده خواهد شد.

محمد صادق مفتح در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: یکی از نواقص شبکه توزیع این بود که کالا در شبکه توزیع قابل رصد نبود. منظور کالاهایی است که به دلیل استفاده از سیستم‌های حمایتی، ارز یا نهاده ارزان یا به هر دلیل دیگر، دولت بر توزیع آن‌ها حساس است و از نظر سیستم‌های نظارتی و برنامه‌ریزی کلان، کیفیت توزیع آن‌ها مهم است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته همواره درمورد این کالاها مشکل وجود داشته و عدد تولید و توزیع از موارد مورد بحث بوده، تصریح کرد: امکانات خوبی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در شرکت پست ایجاد شده که می تواند کالا را به همان نقطه‌ای که باید برود برساند.

به گفته این مقام مسئول زیرساخت خوبی در شرکت پست فراهم شده که بر این اساس جلسات کارشناسی با آن‌ها برگزار و اقدام مشترک با شرکت پست از کالای مرغ شروع شد. چرا که درمورد این کالا حساسیت و نگرانی‌هایی وجود داشت.

 

کالای پستی بعدی محصولات پتروشیمی است

وی همچنین اعلام کرد که قرار است این طرح در مورد سایر کالاها به خصوص پتروشیمی مورد استفاده قرار گیرد و گفت: با توجه به اهمیت و اولویت کالاها سیستم بعدی سیستم توزیع پتروشیمی است که به دلیل اختلاف قیمت در بورس و بازار آزاد نگران هستیم کسانی که در بورس برنده می‌شوند کالا را به محل مصرف می‌برند یا نه که باز هم با پست این سیستم تحت رصد قرار می‌گیرد مطلع می‌شویم کالا کجا رفته و می‌توانیم از فرد دریافت کننده مطالبه کنیم. بنابراین کسانی که مجاز به دریافت هستند می توانند محصولات پتروشیمی را دریافت کنند.

به گفته این مقام مسئول، این اطلاعات به صورت برخط با کمترین هزینه قابل برنامه ریزی است. همکاری بین وزارت صنعت و شرکت پست شروع شده و امیدواریم طی شش ماه آینده اعلام کنیم یک سیستم نوین توزیع را در کشور پیاده کردیم که در دنیا هم مرسوم است. به عبارت دقیق‌تر در دنیا هم قابل رصد بودن کالا در سیستم توزیع پیاده می‌شود.

 

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا