اخبار

ارزش میلیاردها دلاری بازار جهانی افزودنی های پلاستیک در سالی که گذشت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، ارزش بازار جهانی افزودنی‌های پلاستیک در سال 2015 در حدود 48/2 میلیارد دلار برآورد گردید. این اطلاعات بر اساس گزارش BBC تحت عنوان “بازار جهانی افزودنی‌های پلاستیکی” بوده که به شناسایی و بررسی موقعیت‌های بازار برای تمامی انواع افزودنی‌های مورد استفاده در صنعت پلاستیک می‌پردازد. در این گزارش، بازار جهانی افزودنی‌ها به بخش‌های کوچکتر تقسیم شده و هر بخش با مولفه‌های مختلف مورد سنجش قرار گرفته و رشد آینده بخش‌های مختلف این بازار تا سال 2021 پیش‌بینی شده است.

بر اساس این پیش‌بینی، بازار جهانی افزودنی‌های پلاستیک از 6/50 میلیارد دلار در سال 2016 با نرخ رشد 5% به 6/64 میلیارد دلار در سال 2021 خواهد رسید.

اصلاح کننده خواص (property modifier) بعنوان مهمترین بخش این بازار، از 9/27 میلیارد دلار در سال 2016 با نرخ رشد 2/5 درصد به 9/35 میلیارد دلار در سال 2021 خواهد رسید. این در حالی است که بخش بسط‌دهنده خواص (property extender) در این بازار از 3/9 میلیارد دلار در سال 2016 با نرخ رشد 1/5 درصدی به 9/11 میلیارد دلار در سال 2021 خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، افزودنی‌های پلاستیک در آینده نه تنها به دلیل افزایش استانداردهای فنی مورد نیاز بسپارها، بلکه به دلیل بهبود محصولات مورد نیاز مشتریان از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند شد. بدین ترتیب، نیاز به افزودنی‌های بهتر در صنعت پلاستیک بیش از پیش خواهد شد. موفقیت بسپارهایی نظیر PVC و PP در بازار نه تنها به دلیل بسپار پایه بلکه به دلیل نوع مواد افزودنی مورد استفاده در آنها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا