اخبار

اربعین، بازار پلی استایرن ها را داغ نگه داشت

بسپار می نویسد، روز گذشته ۴۵ هزار و ۶۸۲ تن پلیمر در بورس کالا عرضه شد در حالیکه تقاضای آن بالغ بر ۸۶ هزار و ۹۷۱ تن بود.


به این ترتیب پلی اتیلن های ترفتالات، برخی از گریدهای پلی اتیلن سبک فیلم، پلی پروپیلن های نساجی وشیمیایی، پلی استایرن های معمولی، مقاوم و انبساطی و برخی از گریدهای پی وی سی تقاضایی بیشتر از عرضه را داشتند.

این در حالی است که نزدیکی به اربعین حسینی سبب شده تا همچنان خریداران پلی استایرن های مقاوم و معمولی برای معامله این کالاها رغبت داشته باشند.

به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، کاهش عرضه های پلی اتیلن های ترفتالات بطری پتروشیمی تندگویان یکی از دلایل ثبت تقاضای بالا برای آنها به شمار می رود.

به این ترتیب در این روز گرید ۷۸۱ بطری پتروشیمی تندگویان با ۱۰۷۸ تن عرضه ۱۱۰۵۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه  آن ۳ هزار و ۱۰۵ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۴۱۵ تومان رقم خورد. همچنین گرید ۸۲۱ نیز با حجم عرضه ۱۳۶۴ تن به میزان ۳۳۹۹ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۲۵۹ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۵۰۹ تومان بود.

همچنین در این روز گرید ۶۴۱ نساجی این مجتمع هم با حجم عرضه ۱۱۰۰ تن به میزان ۱۳۲۵۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۸۶۶ تومان و با نرخ ۳ هزار و ۱۵۲ تومان توسط کارگزاران خریداری شد.

پلی استایرن های مقاوم و معمولی پتروشیمی تبریز هم دیروز با رقابت از سوی خریداران مواجه شدند،به طوری که عرضه یک هزارتنی گرید ۱۵۴۰ به میزان ۱۱۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزارو ۱۴۱ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۱۸۰ تومان رقم خورد. گرید ۷۲۴۰ این مجتمع هم ۷۵۰ تن عرضه و ۲۱۶۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۳۰۴ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۵ هزار و ۱۹۰ تومان بود.

برخی از گریدهای پی وی سی هم روز گذشته با رقابت از سوی کارگزاران خریداری شدند، با این حال همچنان بازار آزاد این کالاها در رکود به سرمی برد. گرید S۶۰ پتروشیمی بندرامام با حجم عرضه ۲۸۶ تن ۱۲۵۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۳ هزار و ۲۶۴ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۴۶۸ تومان رقم خورد، اما گرید ۶۵ پتروشیمی اروند وارد سیستم مچینگ شد. گرید ۶۵ پتروشیمی غدیر هم با نرخ پایه مورد معامله قرار گرفت.

منبع: بورس کالای ایران


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا