اخبار

ارائه معافیت مالیاتی به شرکت های دانش بنیان سقف ندارد

بسپار می نویسد، دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان گفت: ارائه معافیت های مالیاتی به شرکت های دانش بنیان سقف ندارد و این شرکت ها می توانند تا هر میزان فروشی که دارند از این تسهیلات بهره ببرند. 

 

به گزارش مهر، سیدمحمد صاحبکار خراسانی، سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشستی با اصحاب رسانه گفت: تا تاریخ هفتم مهر ماه ۹۴ تعداد ۹ هزار و ۴۴۱ شرکت در سامانه ارزیابی شرکت های دانش بنیان نام کاربری خود را وارد و ثبت نام کردند.
وی تصریح کرد: همچنین تعداد ۴ هزار و ۹۸ شرکت به تکمیل اطلاعات خود در این سامانه پرداخته اند که این شرکتها نیز وارد فرآیند ارزیابی شده اند.
سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: از این تعداد، یک‌هزار و ۶۷۴ شرکت توسط کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان تایید شده اند و در این راستا مشمول قانون حمایت از شرکت ها خواهند شد.
صاحبکار اضافه کرد: همچنین از تعداد ۴ هزار و ۹۸ شرکت، یک هزار و ۶۰۰ شرکت تایید نشده اند و قاعدتا نمی توانند از مزایای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان بهره ببرند.
دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان عنوان کرد: در مهر ماه سال ۹۲، تعداد ۱۰ شرکت‌ و در مهر ماه ۹۳، ۵۰۰ شرکت تایید شده بودند. در حال حاضر یک‌هزار و ۶۷۴ شرکت دانش بنیان به تایید رسیده اند.
سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این ارزیابی ها هر ۲ سال یکبار بسته به نوع شرکت‌ها انجام می‌گیرد، گفت: شرکت هایی که تایید می شوند وارد مرحله حمایتی شده و مهمترین حمایتی که برای آنها در نظر داریم، استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی است.
دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۲ شرکت‌هایی که مشمول حمایت توسط صندوق نوآوری و شکوفایی می شدند، ۴۱ شرکت بود. این تعداد در انتهای سال ۹۳ به یک‌هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان رسید.
وی با بیان اینکه تعداد شرکت های مشمول معافیت‌های مالی نیز ۱۰ برابر شده است، اضافه کرد: اکنون بیش از ۴۰۰ شرکت دانش بنیان به مرحله فروش رسیده و در فروش خود مشمول مالیات و مزایای قانونی شده اند.
سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص معافیت های گمرکی توضیح داد: طبق هماهنگی هایی که با گمرک داشته ایم، ۲۰ شرکت به گمرک معرفی شده اند تا از این تسهیلات استفاده کنند.
تسهیلات نظام وظیفه ویژه فعالین دانش بنیان
دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان در خصوص دیگر مزایای شرکت های دانش بنیان اعلام کرد: افراد اصلی فعال در شرکت ها نیز می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفه ویژه استفاده کنند که در این راستا با بنیاد نخبگان نیروهای مسلح همکاری هایی داشته ایم.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۵ نفر برای استفاده از این تسهیلات معرفی شده اند.
صاحبکار در خصوص نامه ای که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به معاون اول رئیس جمهوری در خصوص مشکل معافیت های مالی افراد ارائه داده است، گفت: این موضوع درباره حقوق کارکنان فعال در پارک های علمی و فناوری بوده و جزء مباحث کارشناسی به شمار می رود.
سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: همچنین این موضوع در کمیسیون اقتصادی هیات وزیران مطرح شده و امیدواریم به تصویب برسد.
دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان در خصوص استقرار شرکت ها در شعاع ۲۰ کیلومتری شهر خاطرنشان کرد: طی جلسه ای در هیات دولت داشته ایم، امیدواریم تا در هفته های آینده اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.
وی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان در محیط بین المللی زائیده می شوند و همیشه باید با نگاه صادرات به تولید محصول بپردازند. البته معاونت امور بین الملل معاونت علمی و فناوری در راستای صادرات محصولات دانش بنیان شرکت ها حمایت هایی را در نظر دارد.
رفع مشکل صادراتی محصولات دانش بنیان
صاحبکار ادامه داد: این معاونت برای رفع ۱۰ مشکل صادرات محصولات دانش بنیان ۱۰ آئین نامه حمایتی در نظر گرفته است تا شرکت ها راحت تر بتوانند به صادرات محصولات خود بپردازند.
سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص بازاریابی شرکت های دانش بنیان گفت: معاونت علمی مشاوره هایی را برای بازاریابی محصولات شرکت های داشن بنیان اراده می دهد تا مشکلات دراین زمینه نیز برطرف شود.
دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان اضافه کرد: هر شرکتی تا هر سقفی می‌تواند از معافیت های مالیاتی کالاهای دانش بنیان بهره ببرد و ما برای این موضوع سقف و کفی در نظر نداریم.
صاحبکار با بیان مثالی در زمینه معافیت های مالیاتی تصریح کرد: شرکت هایی با فروش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هم از معافیت های مالیاتی معاونت علمی نیز بهره برده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا