اخبار

ادیداس پیشرو در بازیافت پلاستیک: تولید 15 میلیون جفت کفش از PET های بازیافتی در سال 2020

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  پلاستیک‌های یکبار مصرف به بلاییبرای زمین تبدیل شده‌اند. نوشیدن کوکاکولا و پپسی و دورانداختن بطری آن در جوامعی با جمعیت روزافزون، بیشتر و بیشتر می شود..کسی به بازیافت این بطری ها در چارچوب قوانینی که وجود ندارند، نمی اندیشد.

اما این روند باید تغییر کند. آدیداس یکی از پیشگامان در پیدا کردن راه‌هایی جدید و با صرفه اقتصادی برای استفاده از ضایعات پلاستیک هاییست که اکثر آنها از PET هستند. از این ماده برای تولید بطری های  بسته‌بندی مواد غذایی و آشامیدنی‌ها استفاده می شود.

 

هفته‌ی گذشته آدیداس تعهد خود را برای افزایش استفاده از پلی‌استرهای بازیافتی تا ۵۰درصد در البسه‌ي خود تا انتهای سال و تنها استفاده از پلی استرهای بازیافتی در خط تولید خود تا پایان سال ۲۰۲۴ اعلام کرد. سایر برندهای پوشاک مانند ‌H&M٬ Patagonia نیز به استفاده از PETهای بازیافتی در راستای ‌GreenBiz  روی آوردند.

شرکت ادیداس در وبسایت خود اعلام کرد: ۱۵ تا ۲۰ میلیون جفت کفش با استفاده از ضایعات پلاستیکی جمع‌آوری شده از سواحل در سال پیش‌رو تولید خواهیم کرد که این رقم درسال گذشته حدود ۱۱میلیون جفت و در سال ۲۰۱۸ پنج میلیون جفت بوده است. همچنین در راستای حفاظت از محیط زیست این شرکت و شرکت‌های تامین کننده آن تا سال ۲۰۳۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا ۳۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۷ کاهش خواهد داد. هم‌آکنون در آلمان تمام برق این کارخانه از منابع تجدیدپذیر تامین می شود.

تولید از پلی‌استر بازیافتی مصرف انرژی را نسبت به پلی‌استر دست‌اول٬ ضمن حفظ کارایی٬ زیبایی و استانداردهای ماندگاری٬کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا