اخبار

اختلاف میان ماشین سازان بالاخره آنها را در مقابل هم قرار داد/ تاسیس یک انجمن جدید با راهبردهای جدید

بسپار/ ایران پلیمر اختلاف میان اعضای انجمن همگن سازندگان ماشین آلات و تجهیزات پلیمری که به عنوان انجمنی شناخته شده و دارای اهرم های اثرگذار در مجموعه های تصمیم ساز مطرح بود، در آخرین دوره انتخابات هیات مدیره انجمن خود را نشان داد. گروهی که آرای کمتری به دست آورده بودند در نحوه برگزاری انتخابات تشکیک کردند و ظاهرا و بر اساس شنیده ها نماینده وزارت کشور (صادرکننده مجوز انجمن) نیز حاضر به امضا و تایید انتخابات نشد و جلسه را ترک کرد. در مقابل گروه برنده انتخابات معتقد بودند که که حضور افرادی مشخص طی یک دهه در این انجمن حتما متضمن رانت هایی است که عدم انتخاب مجدد را برنتافته اند. 

در نهایت روز گذشته انجمن صنفی  کارفرمایی ماشین سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری رسما موجودیت یافت. به این ترتیب به نظر می رسد گروه ماشین سازان بخش پلاستیک کشور به دو گروه خود تعریف، سازندگان داخلی و واردکنندگان تقسیم خواهند شد. شاید تضاد منافع این تقسیم بندی را الزامی و در درازمدت سازوکار تشکلی آنها را کارامدتر کند، ولی حتما و در صورت عدم همراهی و در کنار یکدیگر ماندن این دو انجمن و تشدید فضای رقابتی، قدرت چانه زنی آنها  در حوزه های مرتبط با سیاست گزاری های دولتی و غیر آن، کاهش پیدا می کند و به نفع هیچیک نخواهد بود.  

 

این انجمن تازه تاسیس سالن 35 نمایشگاه ایران پلاست را در اختیار دارد که استندهایی با این مضمون در غرفه اعضای آن به چشم می خورد: خرید از اعضای این انجمن مشمول حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. تا 70 درصد هزینه خرید ماشین آلات به صورت وام و با بهره 13/5 درصد از سوی این معاونت قابل پرداخت است. 

 

گفت و گوی بسپار با ریاست هیات مدیره، هروس ابراهیمی و سخنگوی این انجمن جدید را به زودی در همین رسانه می خوانید.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا