اخبار

اختصاصی بسپار/ Solvay حلال زیستی جدیدی تولید می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Solvay اعلام کرد که تولید حلال نسل جدید Rhodiasolv IRIS را آغاز خواهد کرد. این حلال دارای خواص زیست سازگار عالی می باشد. این حلال قبلا در چین تولید شده است و از سال 2023 در کارخانه Melle (فرانسه) شرکت Solvay تولید خواهد شد. Rhodiasolv IRIS یک حلال کارا، غیر قابل اشتعال، زیست تخریب پذیر، دارای فراریت پایین و non-CMR (غیر سرطانزا و غیر سمی برای موجودات زنده) می باشد.

این حلال در کاربرد های زیادی از جمله محصولات بهداشتی گیاهی، رنگبر ها، رنگ ها و نوشتار های موقتی، شوینده های صنعتی و مواد کشاورزی استفاده می شود. در تولید Rhodiasolv IRIS از یک زنجیر پلی آمیدی که محصول جانبی فرآیند های دیگر می باشد استفاده می شود و این محصول جانبی بازیافت می شود. قبلا این محصول جانبی سوزانده می شد. این فرآیند استفاده از منابع پتروشیمیایی را بهینه کرده و آثار منفی زیست محیطی را کاهش می دهد.

این محصول جدید یکی از اصلی ترین محصولات در بین محصولات Rhodiasolv می باشد. محصولات Rhodiasolv حلالهای سبزی می باشند که دوستدار محیط زیست بوده و به حفظ محیط زیست کمک می کنند. تولید این حلال در کارخانه Melle به یک سرمایه گذاری چندین میلیون یورویی نیاز دارد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در اوایل سال 2023 عملیاتی خواهد شد. Rhodiasolv IRIS توسط محققان Solvay در مرکز تحقیق و نوآوری واقع در Lyon توسعه داده شده است. این حلال جایزه های the Pierre Potier prize و the JEC innovation prize را به ترتیب در سال های 2009 و 2010 بدست آورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا