اخبار

اختصاصی بسپار/ Sabic SK Nexlene گسترش POE و POP تا سال 2024 را هدف قرار می‌دهد

گروه ترجمه و تولید محتوا بسپار / ایران پلیمر Sabic و شریک آن SK geocentric (SKGC) قصد خود را برای افزایش ظرفیت الاستومرها و پلاستومرهای پلی‌الفین (POEs/POPs) و PE با چگالی خطی کم متالوسن (LLD) در سرمایه‌گذاری مشترک اعلام کرده‌اند. ظرفیت جدید، که قرار است در سه ماهه دوم سال 2024 در اولسان، کره جنوبی راه اندازی شود، برنامه‌های کاربردی در پنل‌های خورشیدی، خودرو، کفش، و بسته‌بندی انعطاف پذیر را هدف قرار می‌دهد.

بزرگترین بازار برای POEها به طور سنتی اصلاح ضربه پلی پروپیلن (PP) در قطعات خودرو مانند سپرها و پانل ابزار بوده است. کپسوله‌سازی پنل خورشیدی تنها در چند سال گذشته به عنوان یک کاربرد کلیدی برای POEها ظاهر شده است، زیرا سازندگان خواص عایق برتر آن را برای انواع ماژول‌های خاص کشف کردند.

در سناریوی پایه، ناظر بازار MLT Analytics انتظار داشت سهم POE از بازار محصورکننده ماژول خورشیدی از 12 درصد در سال 2020 به 27 درصد در سال 2030 بر اساس مدل‌سازی بازار اختصاصی آن افزایش یابد. با این حال، یک عامل مخرب می‌تواند ورود چندین بازیگر داخلی چینی به بازار باشد که انتظار می‌رود در سال 2024 و پس از آن ظاهر شوند، که ممکن است به سطوح پایین‌تر قیمت رضایت داشته باشند، که می‌تواند سهم بازار آنها را بیشتر افزایش دهد. سایر تامین کنندگان گریدهای محصورکننده POE عبارتند از Dow Chemical، Mitsui Chemicals و LG Chemical.

سامی الوسیمی، نایب رئیس بخش PE و فروش Sabic و رئیس هیئت مدیره SSNC گفت: “ما یک گرایش قوی به سمت پلی‌الفین‌های سفارشی و با کارایی بالا، به ویژه مواد پلی‌اتیلن متالوسن، در چندین بازار مهم فناوری جدید شناسایی کرده‌ایم.” وی افزود: «پلیمرهای Cohere POP، Super mLLDPE و Fortify POE ما در موقعیت ایده آلی قرار دارند تا نیازهای مشتریان جهانی ما را برای افزایش سختی، انعطاف پذیری، الاستیسیته، خواص آب بندی حرارتی و خواص نوری و… برآورده کنند. افزایش ظرفیت کارخانه KNC، کارایی عملیاتی را برای تقویت رشد این مواد مبتنی بر Nexlene فراهم می‌کند. در عین حال، مزیت رقابتی قابل توجهی برای تقویت نفوذ برندهایمان در بازار به ما خواهد داد.»

فناوری نوآورانه Nexlene یک فرآیند محلول دووجهی را با یک کاتالیزور متالوسن اختصاصی ترکیب می‌کند تا کوپلیمرهای اتیلن پیشرفته را با توزیع وزن مولکولی مناسب تولید کند.

Sabic و SKGC محصولات mLLDPE و POE/POP را به طور مستقل از طریق برندهای خود به بازار عرضه می کنند. پورتفولیوی Sabic شامل Fortify POE، Cohere POP و Super mLLDPE است. برندهای SKGC عبارتند از Supreme POE و POP و Smart mLLDPEs/mMDPE.

ملیحه زین العابدینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا