اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پوشش های فاقد BPA جهت پوشش های قوطی معرفی شد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر Toyochem اعلام کرد که تولید پوشش های جدید فاقد بیس فنول A (BPA-NI) جهت سطوح داخلی قوطی ها و بطری های فلزی مواد غذایی و آشامیدنی را آغاز کرده است. این پوشش های جدید BPA-NI بر پایه رزین های پلی استر و امولسیون های اکریلیک می باشند که برای کلاف پوشانی (coil coating) استفاده می شوند. این پوشش ها طوری فرموله شده اند که خواص عملکردی مورد نیاز را ایجاد می کنند و همچنین با قوانین مربوط به ایمنی غذایی و بهداشت (مربوط به BPA ) مطابقت دارند. Toyochem پوشش های جدید BPA-NI را تحت نام تجاری Lionova به بازار عرضه می کند.

این شرکت به دنبال بهبود موقعیت خود در بازار های خارج ژاپن می باشد. در حال حاضر عمدتا از پوشش های اپوکسی برای سطوح داخلی قوطی های فلزی مواد غذایی و آشامیدنی استفاده می گردد. رزین های اپوکسی از بیس فنول A ساخته می شوند بنابراین پوشش های اپوکسی حاوی مقادیر کمی از BPA آزاد می باشند. BPA برای سلامت انسان مضر می باشد. از آنجا که دولت ها در سرتاسر جهان در حال محدود کردن و حتی حذف BPA در بسته بندی های مواد غذایی می باشند تقاضا برای پوشش های BPA-NI در حال افزایش می باشد. به منظور تامین این تقاضا محققان Toyochem در ژاپن از فناوری پلیمر بی همتای خود برای تولید پوشش های قوطی فاقد BPA که دارای مقادیر بسیار کمی از منومر های آزاد می باشند استفاده کرده اند. پوشش های Lionova بر اساس قوانین زیست محیطی و بهداشتی طراحی شده اند و با قوانین FDA (21 CFR 175.300) مطابقت دارند. در تست های انجام شده غلظت منومر استایرن پایین تر از حد قابل قبول (0.001 µg/L) بوده است. سامانه های Lionova دارای خمش و دوام عالی بوده و برای محدوده گسترده ای از ظروف مناسب می باشند.

LIONOVA-500 بر پایه اکریلیک بوده و برای کاربرد هایی که نیاز به استریلیزه کردن در دماهای بالا دارند مناسب می باشد. پوشش LIONOVA-600 بر پایه پلی استر های با عملکرد بالا می باشد. این پوشش دارای گروههای عاملی می باشد که منجر به ایجاد ساختار شبکه ای بهینه می گردد. این پوشش دارای خواص شکل پذیری و خواص سدگری عالی می باشد. LIONOVA-100 یک اسپری لاک اکریلیک جهت داخل قوطی ها و LIONOVA-300 یک اسپری اکریلیک برای سطوح داخلی بطری ها می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا