اخبار

اختصاصی بسپار/ Lanxess سیستم جوشکاری لیزری جدیدی را پلاستیک ها در K2022 به نمایش می گذارد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر خودروهای مدرن به طور فزاینده‌ای به سیستم‌های پیشرفته کمک راننده الکترونیک مجهز می‌شوند، روندی که تقاضا برای محفظه‌های پلاستیکی را برای جا دادن قطعات و اجزای الکترونیکی مانند سنسورها، آنتن‌ها و واحدهای کنترل سرعت می‌بخشد. جوشکاری انتقال لیزری به عنوان یک روش اتصال در طول تولید این محفظه‌ها رایج شده است.

در نتیجه، Lanxess مرکز فنی خود را در Dormagen آلمان، با دستگاه جوش لیزری با طیف وسیعی از تجهیزات و فناوری پیشرفته از PolyMerge GmbH، ارائه‌دهنده دستگاه‌های جوش پلاستیک مستقر در Geretsried آلمان، ارتقا می‌دهد. با این تجهیزات همه کاره، ما می‌خواهیم مواد جوش لیزری جدیدی را توسعه دهیم و آنها را با سرعت بیشتری به صورت سری آماده کنیم. فرانک کراوس، متخصص در فرآیندهای پلاستیک در واحد تجاری مواد با کارایی بالا (HPM) در Lanxess، می‌گوید: ما همچنین می‌توانیم محیط تولید مشتریان خود را شبیه سازی کنیم و به آنها سریع‌تر و با تمرکز بیشتر کمک کنیم.
جوشکاری انتقال لیزری شامل عبور پرتو لیزر از یک جزء شفاف لیزری است. سپس پرتو توسط یک جزء دوم، معمولاً کربن سیاه، جذب می‌شود. انرژی پرتو باعث ذوب موضعی در سطح جزء دوم می‌شود. گرمای تولید شده توسط این فرآیند، سطح اولین جزء را نیز پلاستیک می‌کند و یک جوش ماده را تشکیل می‌دهد.

این روش معمولاً برای جوشکاری پوشش‌ها بر روی محفظه‌ها استفاده می‌شود. در مقایسه با تکنیک‌های اتصال سنتی مانند جوشکاری ارتعاشی و اولتراسونیک، مزیت جوشکاری انتقال لیزری این است که قطعات الکترونیکی در محفظه تقریبا تحت هیچ تنش حرارتی یا مکانیکی قرار نمی‌گیرند. کراوس خاطرنشان کرد: “همچنین این امکان را فراهم می‌کند که قطعات بسیار کوچک با هندسه‌های پیچیده به صورت مقرون به صرفه تولید شوند و بنابراین، روند رو به رشد به سمت کوچک سازی عملکردهای الکتریکی و الکترونیکی را برآورده می کند.” دستگاه جدید از لیزر فیبر ایتربیوم با محدوده طول موج 1080 نانومتر و توان 300 وات استفاده می‌کند.

Lanxess قبلاً نمونه‌های آزمایشی را توسعه داده است که می‌تواند برای بازتولید شرایط معمولی در طول جوشکاری انتقال لیزری محفظه‌های الکترونیکی کوچک و بزرگ استفاده شود تا مثلاً هندسه خط جوش و ضخامت دیواره جزء نیمه شفاف را تعریف کند. «این نمونه‌های آزمایشی به ما اجازه می‌دهند تا با انواع سؤالات و مشکلات به مشتریان خود کمک کنیم. کراوس می‌گوید، اما ما از آنها با طیف وسیعی از خدمات اضافی مرتبط با جوشکاری لیزری مانند بهینه‌سازی صفحه مبدل مبتنی بر شبیه‌سازی که برای ایمن‌تر و پایدارتر کردن فرآیندهای پیوستن طراحی شده‌اند، پشتیبانی می‌کنیم.
Lanxess قرار است در نمایشگاه K 2022 در دوسلدورف، این تکنولوژی و دیگر تکنولوژی‌های جدید خود را به مشتریان ارائه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا