اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ KraussMaffei و یک دستاورد جدید که در K2022 ارایه می شود/ محصولات جدید از ضایعات قالب‌گیری دمشی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر KraussMaffei در K 2022 در دوسلدورف آلمان در 19 تا 26 اکتبر سه ماده ویسکوز بازیافتی را با استفاده از قالب‌گیری تزریقی ترکیبی مستقیم تک پیچی (DCIM) به یک محصول جدید تبدیل می‌کند.

این نمایش با ترکیب سه ماده بازیابی شده با نرخ‌های حجم مذاب متفاوت (MVR)، جعبه‌های تاشوی پنج‌تکه‌ای پلی‌الفین را در هر 35 ثانیه می‌سازد:
الیاف پلی‌پروپیلن از ماسک (MVR 800-1000)
پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) خرد شده از کالاهای بسته بندی (MVR 5-15)
ضایعات قالب گیری بادی HDPE از تولید اسباب بازی (MVR < 1)
در طول نمایش، یک ربات خطی LRX 350 پنج قسمت هر جعبه را از قالب به یک سیستم اتوماسیون منتقل می‌کند که جعبه‌ها را دریافت و روی هم قرار می‌دهد.

به گفته Franz-Xaver Keilbach، مدیر بخش اقتصاد چرخشی و بازیافت جهانی محصول و برنامه در KraussMaffei، ضایعات قالب‌گیری دمشی به دلیل ویسکوزیته آن، تقریباً غیرممکن است که در ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی استاندارد پردازش شوند. با DCIM این مورد ممکن است. چندین مشتری به دنبال چنین راه حل‌هایی هستند تا بتوانند ضایعات قالب‌گیری دمشی را به محصولات قالب‌گیری تزریقی منتقل کنند.

فناوری DCIM شرکت KraussMaffei مکمل ترکیب‌کننده قالب‌گیری تزریقی دو پیچ (IMC) این شرکت است. وزن هر ضرب جعبه تاشو برای نمایشگاه 1000 گرم خواهد بود. کیلباخ خاطرنشان کرد: DCIM در سراسر جهان در کاربردهایی از جمله خودرو، بسته‌بندی/ تدارکات، و قطعات فنی استفاده می‌شود – همه صنایعی که مواد اولیه ترکیبی لازم است.”

این شرکت توضیح داد که توانایی DCIM برای ایجاد ترکیبات اختصاصی می‌تواند تا 50 درصد در هزینه‌های مواد اولیه هر شرکت صرفه‌جویی کند. Keilbach گفت: “به طور کلی، خواص مواد بسیار نزدیک به مواد اولیه است.” ما می‌توانیم ثابت کنیم که به ارزش‌های بسیار نزدیک به رزین‌های اصلی رسیده‌ایم. از آنجایی که ما دستور العمل‌های اصلی تامین کنندگان مواد اولیه را نمی‌دانیم، البته، هرگز نمی توانیم به 100٪ پارامترهای مشابه دست پیدا کنیم. گاهی اوقات مقادیر بهتر یا کمی پایین‌تر هستند. این دستور عمل خاص برای نمایشگاه K، دستوری است که ما به تنهایی ایجاد کرده‌ایم – بنابراین، هیچ مقایسه‌ای با فرمول شرکت‌ها وجود ندارد.

مترجم: فرنام نامور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا