اخبار

اختصاصی بسپار/ HDPEهای بازیافتی با رنگ روشن برای صنعت بسته بندی

بسپار / ایران پلیمر متخصصان کارخانه بازیافت Multiport آلمان، در آینده با استفاده از واحد طبقه بندی جدید، دانه های HDPE بازیافتی را بر اساس رنگ طبقه بندی کرده و از آن در تولید آمیزه ها بر اساس تقاضای مشتری استفاده خواهند کرد. این کارخانه جزء اولین ها در آلمان است که از این فناوری فرایندی استفاده می کند. مدیر این شرکت از هولدینگ Veolia در این باره توضیح داد، این کار برآورده ساختن نیازمندی های صنعت بسته بندی با استفاده از مواد بازیافتی رنگ روشن و استفاده مجدد آن در بسته بندی را ممکن می سازد.
تخصص کارخانه Multiport در تولید آمیزه و دانه از ضایعات بسته بندی HDPE – جمع آوری شده از بخش های خانگی، تجاری و صنعتی – می باشد. از این آمیزه ها به تنهایی یا در ترکیب با سایر بسپارها به عنوان جایگزین برای ماده نو استفاده می شود. کارخانه Multiport با همکاری کارخانه خواهر MultiPet، که به مدت 20 سال در همان مکان به بازیافت PET می پردازد، ظرفیت کلی معادل حدود 70000 تن در سال داشته و 150 نفر در آن مشغول به کار هستند. بنابراین احتمالا واحد Veolia بزرگترین سایت بازیافت پلاستیک در اروپا می باشد.
بر اساس مطالعات دانشگاه Magdeburg-Stendal، با جایگزینی محصولات Multiport با ماده نو، به ازای تولید هر کیلوگرم آمیزه، از تولید حدود 4/1 کیلوگرم معادل های CO2 جلوگیری می شود. این موضوع یعنی در مقایسه با مصرف مقدار مشابه مواد نو، با استفاده از این مواد بازیافتی، انتشار مواد آلاینده مرتبط تا حدود 77% کمتر خواهد بود. همچنین با استفاده از rPET تولیدی در Multiport به جای PET نو، از تولید 18/2 کیلوگرم معادل های CO2 جلوگیری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا