اخبار

اختصاصی بسپار/ Evonik و افزودنی های بر پایه سیلیکا برای بهبود عملکرد پوشش های عایق حرارتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Evonikافزودنی های جدید TEGO Therm را جهت بهبود عملکرد پوشش های عایق حرارتی معرفی کرد. محصولات جدید شامل دو گرانول بر پایه سیلیکای دارای خلل و فرج (TEGO Therm HPG 6806, TEGO Therm HPG 4000) و یک رزین سیلیکونی مقاوم در برابر حرارت (TEGO Therm L300)  می باشند. هر سه محصول جدید دارای خواص عایق حرارتی و مقاومت حرارتی عالی حتی در دماهای تا 250 درجه سانتیگراد می باشند. پوشش های عایق بر پایه محصولات TEGO Therm اتلاف انرژی را کاهش می دهند و به ایمنی و بهداشت حرفه ای کمک می کنند زیرا می توانند دمای سطوح داغ را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

پوشش های عایق در برابر نفوذ رطوبت و خوردگی زیر عایق (CUI) نیز مقاوم می باشند. در نتیجه طول عمر خدمات دهی پوشش افزایش می یابد. کاربرد اصلی این محصولات جدید جهت عایق سازی خطوط لوله ، مخازن یا سایر قطعات در کارخانه های صنعتی می باشد. مزیت دیگر پوشش های عایق بر پایه TEGO Therm اعمال ساده آنها می باشد. به گفته Dr. Niko Haberkorn رئیس بخش Thermal Managing Coatings در Evonik Coating Additives ، استفاده از سامانه های عایق متداول مثل پشم شیشه کاری دشوار و زمان بر می باشد. همچنین عایق کاری قطعات با اشکال پیچیده سخت می باشد و عایق کاری بطور کامل قابل انجام نمی باشد. در نتیجه سطوح داغ عایق نشده اتلاف انرژی را افزایش می دهند. همچنین حفاظت در برابر تماس های تصادفی با سطح مورد نیاز می باشد.

در حالیکه پوشش های عایق به آسانی و بوسیله اسپری قابل اعمال می باشند. گرانول های TEGO Therm HPG 4000 دارای ذرات درشت در حدود 300 میکرون می باشند. این ذرات دارای هدایت حرارتی پایین در دما های بالا می باشند. TEGO Therm HPG 6806 دارای ذرات ریز تر (حدود 30 میکرون) می باشد. در نتیجه مقادیر بیشتری از آن را می توان در پوشش استفاده کرد و پوششی با سطح هموار تر بدست می آید. هر دو گرانول دارای خواص عالی عایق حرارتی بوده و پایداری مکانیکی بالایی ایجاد می کنند. همچنین آبگریز می باشند. این گرانول ها به دلیل ساختار غیر آلی ، اشتعال پذیر نمی باشند. رزین پایه آب TEGO Therm L300 می تواند تا دمای 250 درجه سانتیگراد مقاومت ایجاد کند در حالیکه رزین های استاندارد پوشش های عایق تنها تا دمای 160 درجه سانتیگراد مقاوم می باشند. رزین TEGO Therm L300 دارای چسبندگی عالی به زیرآیند های مختلف می باشد. محصولات TEGO Therm می توانند در ترکیب با یکدیگر یا با سایر محصولات استفاده شوند. کارشناسان Evonik فرمولاسیون نمونه جهت استفاده از این گرانول ها در کاربرد های مختلف را به مشتریان ارائه می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا