اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ ابتکار ENGEL در برگزاری تور کارخانه گردی برای کودکان و آشنایی با مفهوم بازیافت پلاستیک ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر ماشین های اسباب بازی، کنسول های بازی، فنجان های نوشیدنی- پلاستیک ها به اجزای ضروری زندگی کودکان تبدیل شده اند. اما چگونه می توان محصولات جدید با شکلی نو را از پلاستیک های مصرف شده تولید کرد؟ 15 کودک در سنین بین 7 تا 12 سال، با گشت و گذار در کارخانه ENGEL در Schewberg، درباره این سوالات کاوش کردند.
مدیر عامل ENGEL می گوید، به عنوان یک کمپانی آینده نگر، برای ما مهم است که استعدادهای جوان و اشتیاق آنها برای تکنولوژی را ارتقا داده، و به عنوان پدر دو فرزند، این موضوع یکی از دل مشغولی های من است. ما دوباره از پروژه Upper Austrian Children’s University در این تابستان حمایت می کنیم. ارتقای استعدادهای جوان تنها در داخل کمپانی ENGEL اهمیت ندارد، بلکه مشمول جایزه دولتی دوره کارآموزی نیز می شود.
به گفته رییس دانشگاه Children’s University که این کودک را در گشت و گذارشان در ENGEL همراهی می کند، شرکای صنعتی قوی نقش تعیین کننده ای در این زمینه دارند. “شبکه وسیع شرکای همکار و کمپانی های پیشرو و نوآور Upper Austrian مانند ENGEL نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. از طرف دیگر، دانش آموزان جوان دیدگاه منحصر به فردی از یک کمپانی فعال در سطح جهانی پیدا کرده، و همچنین، به صورت عملی درباره اهمیت فناوری و دیجیتالی شدن می آموزند. ما از این همه خلاقیت خوشنودیم و قدردان برگزارکنندگان این بازدید هستیم.”

برگزاری کارگاه در ENGEL واقع در Schwertburg
این کارگاه با شعار ” از کهنه به نو: پلاستیک ها در چرخه مواد”، تماما درباره زیست پایداری بود. این شعار معنای خاصی برای ENGEL، به عنوان یک تولیدکننده پلاستیک، دارد. به گفته مدیرعامل این کمپانی، یک زندگی مدرن و زیست پایدار بدون پلاستیک ها غیر ممکن است. با این عملیات تحقیق و توسعه ای، ENGEL مشارکت مهمی در تبدیل ضایعات پلاستیک های مصرف شده برای گستره وسیعی از کاربردها، با توجه به ظرفیت های روزافزون جهانی، را داشته است. معرفی این موضوعات به کودکان و جوانان در سنین پایین بسیار مهم است، چون نیاز است در آینده ذهن های هوشمند این چالش ها را حل کنند.

آموزش فهم فرایند قالب گیری تزریقی
از نکات برجسته این رویداد ساخت یک دستگاه تزریق مینیاتوری توسط ENGEL برای این کارگاه بود. کودکان قطعات کارکرده را خرد کرده و به عنوان خوراک وارد دستگاه کردند. این ماشین به صورت دستی کار می کرد بنابراین کودکان قادر به مشاهده فرایند تولید از نزدیک بودند.
ازطرف دیگر، در این برنامه یک ساعته، دستگاه های معمول نیز نادیده گرفته نشدند. کودکان بر روی دستگاه های تزریق واقعی ENGEL نیز کار کردند. به آنها اجازه داده شد محصولاتی که خود تولید کردند را به خانه ببرند. تور سالن تولید در جایی که در آن دستگاه های سبز ساخته می شدند، پایان یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا