اخبار

اختصاصی بسپار/ چند خبر در حوزه مواد اولیه از Dupont تا Covestro

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر تولید پلیمرهای پایه و آمیزه های مهندسی در DuPont به آرامی در حال بازگشت به مسیر درست است. چند روز پیش، این گروه کمبود جهانی کامپاندهای پلی آمید با زنجیره طولانی از مارک “Zytel” که از ماه فوریه وجود داشت را لغو کرد. این بازگشت به حالت عادی شامل مواد PA 6.12 ، 6.10 و 10.10 می‌شود. در آسیا نیز انتظار می رود تحویل PBT  مجدداً انجام شود.
‎سایر خطوط تولید – به ویژه انواع مهم Zytel بر پایه PA 6 و 6.6 و همچنین مواد HTN (PPA) ،”Minlon” (PA 6.6 GF) و پلی استر “Rynite” – هنوز تحت فشار و کمبود هستند. این مورد همچنین در مورد انواع تقویت شده و اصلاح شده رئولوژیکی با الیاف شیشه اعمال می شود.

چین: قیمت ترموپلاستیک‌های مهندسی روند نزولی را طی می کند
‎قیمت ترموپلاستیک‌های مهندسی در بازار چین عمدتا روند نزولی در ژوئن 2021 نشان داد. با شروع فصل تابستان تقاضا در سطح جهانی ضعیف بود. صنعت خودرو هنوز به دلیل کمبود تراشه‌های الکترونیکی فلج است. علاوه بر این، چین از بدترین کمبود برق در یک دهه گذشته رنج می برد. بنابراین برخی از استان ها به کارخانه ها دستور تعطیل یا حداقل کاهش تولید را داده اند. تنها بخش بازار در پلاستیک های مهندسی که شاهد افزایش قیمت بودند، POM بود. این ماده به دلیل تعطیل شدن یک کارخانه برای کارهای نگهداری برنامه ریزی شده، کمیاب شده است.

Allnex: سرمایه گذار مالی تولیدکننده رزین را به تایلند می فروشد
‎شرکت سرمایه گذار مالی امریکایی Advent International رزین ساز آلمانی Allnex را به گروه پتروشیمی تایلندی PTT Global Chemical فروخته است. قیمت خرید حدود 4 میلیارد یورو است. این معامله باید تا پایان سال جاری امضا و مهر شود.
Advent متخصص رزین را که از گروه Hoechst در سال 2013 ظهور کرد خریداری و آن را به عنوان یک رهبر جهانی در بخش خود گسترش داد. فروش محصولات پوششی Allnex، اساساً بر اساس رزین های پلی استر غیراشباع، در حال حاضر حدود 2 میلیارد یورو است و تعداد کارمندان آن بیش از 4000 نفر است. اخیرا، Allnex در چند مرحله قیمت های خود را به طور قابل توجهی افزایش داده است.

Covestro: گروه پلاستیک بار دیگر پیش بینی فروش سال 2021 را افزایش می دهد
‎همه چیز برای Covestro خوب پیش می رود – حتی بهتر از انتظار در بهار ، زمانی که گروه پلاستیک پیش بینی های خود را برای سال جاری افزایش داده بود.
Covestro اکنون پیش بینی کرده است که دارآمد بین 2.2 و 3.1 میلیارد یورو برای کل سال داشته باشد. این شرکت قبلاً درآمد 2.2 تا 2.7 میلیارد یورویی را هدف قرار داده بود. در برآورد اجماع در ابتدای ماه ژوئیه، تحلیلگران انتظار دارند که درآمد 2.6 میلیارد یورو باشد. این فرمول به چشم انداز ادامه قیمت های بالای فروش اشاره دارد، زیرا Covestro همچنان رشد قابل پیش بینی در تجارت اصلی خود را 10 تا 15 درصد تخمین می زند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا