اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Covestro و Genomatica با مشارکت یکدیگر HMDA زیستی تولید می کنند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Covestro و Genomatica با استفاده از فناوری زیستی و با استفاده از مواد گیاهی، هگزا متیلن دی آمین (HMDA) که یک ماده اولیه شیمیایی می باشد را تولید کرده اند. میزان مصرف سالانه HMDA در جهان حدو دو میلیون تن می باشد.

این ماده یک ماده اولیه اصلی برای تولید نایلون 6 و 6 می باشد. همچنین یک جزء مهم جهت مواد اولیه مورد استفاده در پوشش ها و چسب ها می باشد. تاکنون HMDA تنها با استفاده از منابع فسیلی تولید می شده است. با استفاده از HMDA زیستی می توان پوشش ها و چسب های زیست سازگار از منابع تجدید پذیر تولید کرد. کاربرد این مواد عبارتند از صنایع اتومبیلی، ساختمان سازی، مبلمان، نساجی و الیاف. محققان Covestro و Genomatica در حال توسعه فناوری فرآیند تجاری برای تولید HMDA زیستی می باشند. دو شرکت امیدوارند تا بتوانند محصولی با کیفیت بالا و در مقادیر بالا (در حد چند تن) تولید کنند. دو شرکت در حال انجام آزمایش بر روی تولیدات اولیه خود می باشند و HMDA زیستی آنها دارای کیفیت و خلوص بالایی است.

دو شرکت قصد دارند این ماده را در مقیاس کاملا تجاری تولید کنند. Covestro قصد دارد امتیاز فناوری تولید تجاری GENO HMD را از Genomatica خریداری کند. Genomatica با استفاده از فناوری زیستی و مواد اولیه تجدید پذیر گیاهی محصولات مختلفی را تولید کرده است. این محصولات در کاربرد های مختلفی شامل صنایع بهداشتی و آرایشی استفاده می شوند. Covestro یک مرکز تحقیق و توسعه برای فناوری زیستی تاسیس کرده است تا بتواند موقعیت خود را در این بخش استحکام بخشد. مواد اولیه زیستی و فناوری زیستی یکی از پنج قسمتی می باشد که Covestro بر روی آن متمرکز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا