اخبار

اختصاصی بسپار/ Clariant دو امولسیفایر جدید برای پوشش های ساختمانی معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Clariant دو امولسیفایر فعال جدید برای بایندر های پلیمری معرفی کرد. این دو امولسیفایر جدید با نام های تجاری Emulsogen CPA 100 XS و Emulsogen CPN 100 XS به بازار عرضه می شوند. استفاده از این امولسیفایر ها در پوشش های ساختمانی باعث بهبود مقاومت در برابر آب، بهبود مقاومت در برابر جذب چرک و بهبود اثر رد حلزون (snail trails) می شود.

این امولسیفایر های جدید به بایندر های اکریلیک پیور و اکریلیک – استایرن متصل می شوند و باعث تشکیل ذرات کوچک بایندر با پایداری بالا می شوند. در این امولسیفایر های جدید پدیده مهاجرت اتفاق نمی افتد. مهاجرت باعث کاهش مقاومت در برابر آب ، کاهش چسبندگی و ایجاد عیوبی مثل رد حلزونی و جذب چرک می گردد. مقاومت در برابر جذب چرک و مقاومت در برابر leaching (شستشوی مواد سطح فعال و امولسیفایر ها) از نیازمندی های مهم پوشش های ساختمانی بیرونگاهی می باشند. یک بایندر اکریلیک یا اکریلیک استایرن که دارای حساسیت کمتری نسبت به آب می باشد فیلم فشرده تر و بدون درزی تشکیل می دهد که می تواند تمام اجزاء رنگ و کیفیت های حفاظتی خود را حفظ کند.

عدم شستشوی امولسیفایر احتمال عیوبی مثل رد حلزونی را کاهش می دهد. آزمایش های انجام شده نشان داده است که امولسیفایر های جدید نسبت به امولسیفایر های متداول فیلم های شفاف تر و فاقد سفیدی ایجاد می کنند. بایندر های تولیدی با این امولسیفایر های جدید مقاومت در برابر آب بالاتری دارند و منجر به تولید پوشش های با کیفیت بالاتر خواهند شد. استفاده از این امولسیفایر ها در تولید بایندر ها باعث تولید بایندر با ذرات ریز تر می شود که احتمال تجمع ذرات و تشکیل ذرات درشت بایندر کاهش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا