اخبار

اختصاصی بسپار/ Cargill و HELM کارخانه ای برای تولید BDO تجدیدپذیر راه اندازی می کنند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Cargill و HELM برای کمک به جایگزینی مواد شیمیایی فسیلی با مواد زیستی تجدید پذیر و کاهش تولید گاز های گلخانه ای شرکت جدیدی به نام Qore تاسیس کرده اند. بر اساس توافق، دو شرکت در مجموع حدود 300 میلیون دلار برای ساخت اولین کارخانه تولید BDO تجدید پذیر در مقیاس تجاری سرمایه گذاری خواهند کرد. این کارخانه در ایالات متحده امریکا تاسیس خواهد شد. مواد واسطه تجدید پذیر به صنایع اتومبیلی، الکترونیک، بسته بندی و سایر صنایع این امکان را می دهند که بتوانند بدون فدا کردن خواص عملکردی محصولات خود به حفظ محیط زیست نیز کمک کنند.

Qore بر روی تولید QIRA تمرکز خواهد کرد. QIRA نسل جدیدی از 1 و 4 بوتان دی ال (BDO) می باشد. این محصول بصورت بیولوژیکی و از طریق تخمیر قند های پایه گیاهی تولید می شود. در صورتیکه مواد واسطه شیمیایی تولیدی از منابع فسیلی متداول با BDO جایگزین گردند تا 93 درصد از تولید گاز های گلخانه ای کاهش پیدا خواهد کرد. QIRA می توانند همانند مواد شیمیایی مشابه استفاده شود با این تفاوت که از نظر زیست محیطی مناسب تر می باشد. QIRA می تواند در تولید spandex و سایر الیاف پلی استر، پوشش های پلی اورتان، پلاستیک های زیست تخریب پذیر، درزگیر ها و چرم های مصنوعی استفاده شود.

Cargill و HELM قصد دارند این واحد تولیدی مواد واسطه زیستی را در کارخانه زیست فناوری Cargill واقع در Eddyville, Iowa تاسیس کنند. تاسیس این کارخانه در سال 2024 تکمیل خواهد شد. Qore از فناوری Genomatica برای تولید BDO استفاده می کند. همچنین از تخصص Cargill در زمینه فرآیند تخمیر استفاده خواهد کرد. Qore حداقل 65000 تن در سال ماده واسطه زیستی QIRA را تولید خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا