اخبار

اختصاصی بسپار/ BASF ایزوسیانات آروماتیک دوست دار محیط زیست معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر BASF اعلام کرد که تولید Lupranat ZERO را آغاز کرده است. Lupranat ZERO یک ایزوسیانات آروماتیک می باشد که از منابع زیستی ساخته می شود و در تولید آن گاز های گلخانه ای تولید نمی شود. BASF با تولید این محصول ، محصولات متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI) خود را توسعه می دهد.

در تولید این محصول هیچگونه گاز گلخانه ای آزاد نمی شود. در تولید این محصول از مواد اولیه تجدید پذیر استفاده می شود که از طریق واکنش های شیمیایی به محصول نهایی تبدیل می شوند. بعلاوه در تولید این محصول از انرژی های تجدید پذیر استفاده می شود.BASF دارای تاییدیه انرژی سبز (Renewable Energy Certificates) می باشد. تایید محاسبات PCF (product carbon footprint) برای Lupranat ZERO توسط TUV Nordبا موفقیت انجام گرفته است.

به گفته Delia Carls از TUV Nord ، محاسبه PCF جهت Lupranat ZERO M 70 R به دقت انجام شده است و این محصول مورد تایید قرار گرفته است. Lupranat ZERO در سه ماهه دوم سال 2022 در دسترس خواهد بود. به گفته Dr. Ramkumar Dhruva رئیس بخش منومر های BASF اهمیت حفظ محیط زیست برای مشتریان در حال افزایش می باشد. مشتریان با استفاده از Lupranat ZERO می توانند علاوه بر حفظ محیط زیست ، از محصولات با کیفیت بالا برخوردار باشند. Lupranat ZERO در ابتدا برای Lupranat M 70 R در دسترس خواهد بود. کاربرد آن در تولید پنل های پلی ایزوسیانورات MDI (معروف به PIR یا polyiso ) و فوم پلی اورتان سخت در صنایع ساختمان سازی می باشد. فوم های سخت بسیار با دوام می باشند و برای عایق های حرارتی استفاده می شوند. هدف BASF کاهش 25 درصدی نشر گاز های گلخانه ای نسبت به سال 2018 تا پایان سال 2030 می باشد. محصولات Lupranat BMB از مواد اولیه تجدید پذیر و محصولات Lupranat cCycled از مواد اولیه بازیافتی تولید می شوند که به حفظ محیط زیست کمک می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا