اخبار

اختصاصی بسپار/ AkzoNobel پوشش جدید دافع قوی پشه معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر AkzoNobel محصول جدید Well-being Protection Anti-Mosquito را معرفی کرد. این محصول یک لاک مات بی رنگ و شفاف می باشد که حاوی یک ماده فعال به نام permethrin می باشد. این محصول طوری طراحی شده است که پشه ها بویژه پشه Aedes aegypti را دفع می کند.

پشه Aedes aegypti باعث بیماری تب استخوان شکن (dengue) می شود که در چند ماه نخست سال 2022 در برزیل شیوع پیدا کرده است. پشه Aedes aegypti علاوه بر شیوع dengue می تواند باعث انتقال ویروس zika و chikungunya نیز بشود. وقتی یک پشه بر روی این لاک شفاف قرار می گیرد ، ماده permethrin از طریق پا ها جذب بدن پشه می شود. این ماده سامانه عصبی پشه را تحریک می کند و باعث افتادن پشه از سطح می شود. Permethrin یک ماده دافع معروف می باشد و در پارچه های مورد استفاده در لباس های محافظ و توری های ضد پشه استفاده می گردد. کارایی محصول Well-being Protection Anti-Mosquito توسط یک آزمایشگاه خارجی مستقل ( که مورد تایید شبکه آزمایشگاه های آنالیز برزیل می باشد) تست شده است. تمام آزمون ها بر روی دیوار ها و سقف های رنگ آمیزی شده و در یک محیط خانگی انجام شده است. در این آزمون پشه ها پس از تماس با دیوار از اتاق خارج شده اند و ماده فعال در داخل لاک باقی مانده است. Dengue یک عفونت ویروسی می باشد که از طریق نیش پشه ها به انسان منتقل می شود.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، شیوع جهانی dengue رشد قابل توجهی داشته است و نیمی از جمعیت جهان در معرض این بیماری می باشند. تا 14 ماه May امسال 855910 گزارش بیماری dengue از برزیل دریافت شده است. این یعنی از هر 100000 نفر ساکن در برزیل حدود 401 نفر درگیر این بیماری شده اند. از آنجاییکه dengue ، zika و chikungunya درمان خاصی ندارند ، بهترین کار پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا