اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ جایگزینی فلزات با پلاستیک ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر جایگزینی مواد همواره ممکن است چالش برانگیز باشد، بنابراین هنگامی که شرکت Viridian Systems تصمیم گرفت تا با همکاری Rutland Plastics یک قطعه فلزی را با نوع پلاستیکی تزریقی جایگزین کند، می بایست ملاحظاتی را در نظر می گرفت.

چالش
شرکت Viridian Systems یک شرکت مشاوره ای در زمینه راه حل های زیست محیطی بوده که در شمال غرب انگلستان واقع شده است؛ و فناوری و محصولات مرتبط با صنعت دفن زباله را تامین می کند. این شرکت به خاطر تنوع پمپ های خودتنظیم شونده خودکار VP، که در مدیریت مایع شستشوی محل دفن زباله کاربرد دارد، مشهور است. شرکت بسیار مشتاق به کاهش وزن قطعات بوده، اما در عین حال باید این موضوع را در نظر بگیرد که پمپ ها با تلرانس های سختگیرانه، ویژگی های خاص و دقت فنی بالا تولید می شوند.

راه حل

تیم طراحی Rutland Plastics متوجه شدند مواد پلاستیکی، به دلیل اینکه پمپ ها به طور پیوسته تحت تنش زیادی هستند، می بایستی بسیار قوی باشند. به علاوه، این مواد باید توانایی تحمل دماهای بالا را داشته باشند؛ همچنین به خاطر وجود مواد شیمیایی موجود در آب شستشو، می بایست مقاوم در رابر خوردگی باشند. پس از انتخاب مناسب ترین ماده، مشخص شد که با استفاده از این ماده و طراحی دقیقا مشابه قطعه فلزی، به استحکام و مقاومت های مورد نیاز دست پیدا نمی شود. بابراین تیم Rutland، بر روی تعدادی اصلاحات در طراحی قطعه کار کردند تا به قطعه نهایی استحکام و یکپارگی بیشتری بدهند.

فراتر از انتظار
نتیجه نهایی تمامی نیازمندی های مشتری و حت بیشتر از آن را برآورده ساخت. موفقیت این قطعه، شرکت Viridian بر ان داشت که برای جایگزینی قطعات بیشتری با این ماده تحقیق نماید.
شرکت Rutland Plastics قادر به طراحی یک جایگزین پلاستیکی برای شناور مورد استفاده در پمپ بود، قطعه ای که قبلن تولید آن ضایعت بسیاری برجای می گذاشت. این شرکت یک راه حل بسیار غیر معمول برای ماده ای به وجود آورد تا بهترین چگالی برای عملکرد کارای قطعه را به دست آورد.
هنگامی که شرکت Viridian گزارش کرد قطعات پلاستیکی جدید از نظر عملکرد بسیار عالی بوده، و همچنین از لحاظ هزینه، نسبت به نوع اولیه فلزی بسیار به صرفه بوده است.

درباره Rutland Plastics
شرکت Rutland Plastics ی شرکت خصوصی در زمینه قالب گیری تزریقی اختصاصی محصولات، با کیفیت سفارشی برای صنایع مختلف می باشد. این شرکت در سال 1956 تاسیس شده وو در همان محل اولیه (Oakham, Rutland) گسترش یافته تا به امروز که مساحت آن به بیش از 66 هزرا فوت مربع رسیده و بیش از 130 کارمند دارد. این شرکت دارای گواهی های ISO9001 برای مدیریت کیفیت، ISO14001 برای مدییت محیط زیست و ISO13485 برای مدیریت کیفیت تجهیزات پزشکی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا