اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Evonik سه مات کننده جدید جهت شفاف پوشه ها معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا دربسپار/ایران پلیمر بخش Coating Additives شرکت Evonik محصولات ACEMATT را با اضافه کردن سه مات کننده جدید بر پایه سیلیکای رسوبی توسعه داده است.

این محصولات جدید عبارتند از ACEMATT HK520 و دو محصول با اندازه ذرات ریز یعنی ACEMATT OK 390 و ACEMATT HK 390 . این سه سیلیکای جدید دارای قدرت مات کنندگی بسیار بالا و شفافیت بالا می باشند. هر سه محصول می توانند در سامانه های پایه آب و پایه حلال، چه در فرمولاسیون های بدون رنگدانه و چه در فرمولاسیون های دارای رنگدانه استفاده شوند.

به گفته Maximilian Morin رئیس بخش Industrial & Transportation Coatings شفافیت بالای این مات کننده ها باعث ایجاد سطحی با ماتی بالا و فاقد حالت شیری رنگ (haze) در شفاف پوشه ها می گردد. کاربرد اصلی این مات کننده ها در پوشش های پلاستیک (برای مثال بر روی لپ تاپ یا تلفن همراه) و پوشش های چوب (برای مثال بر روی کف های پارکتی ، میز ها و کابینت آشپزخانه) می باشد. در کاربرد های چوب شفافیت بالای این مات کننده ها باعث می شود که ساختار طبیعی چوب قابل مشاهده باشد. مات کننده های ACEMATT OK390 و ACEMATT HK390 دارای اندازه ذرات ریزی می باشند اما قدرت مات کنندگی آنها مشابه گرید های با اندازه ذرات درشت تر می باشد.

این بدین معناست که این دو گرید دارای کارایی بالا بدون فدا کردن شفافیت می باشند. به گفته Morin ، در حال حاضر خانواده محصولات ACEMATT شامل سیلیکا های دارای آماده سازی سطحی و سیلیکا های فاقد آماده سازی تکمیل شده است. سیلیکا های فاقد آماده سازی سطحی مثل ACEMATT HK390 و ACEMATT HK520 نسبت به سیلیکا های آماده سازی شده با واکس ، آرایش یافتگی بهتری در سامانه های پایه آب ایجاد می کنند. گرید های دارای آماده سازی سطحی مثل ACEMATT OK390 در حین انبارداری رسوب نمی کنند و پوشش های پایدارتری ایجاد می کنند.

این سه مات کننده جدید دارای خواص دیسپرس شدن عالی می باشند و اثر چندانی بر روی ویسکوزیته فرمولاسیون ندارند. با توجه به افزایش تقاضای بازار جهانی برای سامانه های پایه آب با کیفیت بالا و ماتی بالا ، این سه گرید ارائه شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا