اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ توسعه فرآیند زیستی جدید برای تبدیل مواد گیاهی به مواد شیمیایی ارزشمند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر یک گروه از دانشمندان در University of Illinois Urbana-Champaign یک فرآیند زیستی برای تبدیل مواد گیاهی حاوی استات و xylose به محصولات زیستی ارزشمند توسعه داده اند.

آنها در این فرآیند از مخمر های مهندسی شده استفاده کرده اند. لیگنوسلولز (ماده چوبی که در سلول های گیاهی وجود دارد) فراوانترین ماده اولیه بر روی زمین می باشد و مدتهاست که بعنوان یک منبع جهت انرژی های تجدیدپذیر مورد توجه می باشد. لیگنوسلولز عمدتا حاوی استات ، قند های گلوکزی و xylose می باشد که همه آنها در حین تجزیه آزاد می شوند. این گروه روش خود را که یک روش ارزشمند برای غلبه بر یکی از اصلی ترین موانع تجاری سازی تولید سوخت های زیستی از لیگنوسلولز می باشد شرح داده اند. این مانع اصلی ، سمیت استات برای میکروب های مخمر می باشد.

به گفته Prof. Yong-Su Jin این اولین روش برای استفاده از استات و xylose در تولید سوخت زیستی می باشد. در این تحقیق ، از گیاه switchgrass استفاده شده است. سلول های مخمر های مهندسی شده برای تخمیر گلوکز ، استات و xylose استفاده شدند. وقتی گلوکز و استات در کنار هم قرار می گیرند ، S.cerevisiae بسرعت گلوکز را به اتانول تبدیل می کند و میزان pH محیط کشت سلول ها کاهش پیدا می کند.

اما میزان مصرف استات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. بنابراین محیط برای مخمر ها سمی می شود. زمانی که xylose به همراه استات استفاده شود ، این دو منبع کربن یک اثر هم افزایی ایجاد می کنند. xylose به رشد سلول های مخمر کمک می کند و انرژی لازم برای تجزیه استات را فراهم می کند. بنابراین مخمر می تواند استات را به TAL (تری استیک اسید لاکتون) تبدیل کند. با مصرف استات میزان pH محیط افزایش می یابد. در نتیجه سرعت تخمیر xylose بوسیله مخمر ها افزایش پیدا می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا