اخبار

اختصاصی بسپار/ نهنگی از 5 تن زباله پلاستیکی!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر برای بیش از یک قرن، مجسمه برنجی Jan van Eyck نقاش مشهور فلاندی تنها ناظر میدان Jan van Eyck در بروژ بلژیک بوده است. هرچقدر هم که این موضوع عجیب به نظر برسد، اما از ماه می ۲۰۱۸ ون ایک با یک نهنگ بلند چهار طبقه که از پشت کانال مجاور بیرون پریده و در این منظره شریک شده است!

از این هم فوق العاده‌تر این واقعیت است که این تاسیسات بزرگ از پنج تن زباله پلاستیکی بیرون کشیده شده از اقیانوس آرام ساخته شده است! “آسمان خراش نهنگ بروژ” که توسط شرکت معماری و طراحی StudioKCA مستقر در نیویورک طراحی شده است، سعی می‌کند توجه‌ها را به وضعیت آلودگی اقیانوس ها به زیرکانه‌ترین و دیدنی ترین راه ممکن جلب کند.

پنج تن زباله پلاستیکی که برای ساخت این آسمان خراش مورد استفاده قرار گرفته با کمک داوطلبان صندوق حیات وحش هاوایی و بنیاد Surfrider از سواحل هاوایی جمع آوری شد. اقلام جمع آوری شده، از آویزها و کاسه های آشپزخانه گرفته تا صندلی های توالت و ضربه گیرهای خودرو، به نیویورک منتقل شدند، در آنجا تمیز شدند و براساس رنگ جدا شدند. این نهنگ در دو قسمت به بروژ منتقل شد.
همانطور که چانگ توضیح می دهد: آسمان خراش یک مثال فیزیکی است که چرا ما باید نحوه استفاده و دفع پلاستیک را در جهان امروز تغییر دهیم. در واقع، همزمان با پرش نهنگ عظیم پلاستیکی از کانال، بازدید کنندگان با واقعیت تلخی روبرو می شوند که جامعه مصرف گرایی که در آن زندگی می کنیم، ما را از آن ایزوله می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا