اخبار

اختصاصی بسپار/ داستان یک استارت آپ پلیمری: از غیرممکن تا ممکن

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  غیرممکن، پیچیده و چالش برانگیز …  اینها کلماتی هستند که مردم هنگام بحث در مورد استفاده زیست پایدار از پلاستیک ها به کار می برند. این کلمات، هنگامی که ازمن درخواست شد تا مقاله ای درباره پنج سال اول Serious Business بنویسم، نیز به کار برده شد. اما هنگامی که این پنج سال را به صورت یک ماجراجویی بلند مدت بررسی کردم، دو کلمه دیگر نیز به آن اضافه کردم: پاداش دهنده و ممکن.
من کمپانی Serious Business را بنا نهاده و تصمیم گرفتم تا تفاوتی در دنیای پلاستیک ها ایجاد کنم. با شروع این شرکت به صورت دیجیتالی، من بر شروع کارها توسط خودم و با حداقل نیازمندی های ضروری تمرکز کردم. برای من، این به معنای کشف موقعیت های جدید، هدایت اشتیاق و تصمیماتم برای پر کردن خلاء ها، و استفاده از استعدادهایم برای ساخت شبکه و جلب توجه مشتریان بالقوه، بود.
اما با وجود تمام خوشبینی های من، بسیاری باورداشتند که این کار شدنی نیست. آنها به من می گفتند نمی توانم شغلی به منظور حفاظت از محیط زیست شروع کنم و بهتر است جامعه برای قانون گذاری برای ایجاد تغییر صبر کند. با تمام این موارد، من به عقیده ام، که این تجارت می تواند کاتالیستی برای تغییر باشد، پایبند ماندم.
-سخت است از عهده یک “فاجعه تجمیع زباله ای” بر بیاییم؟ ما آن را تبدیل به بسته بندی کاملا بازیافتی، حاوی 80% مواد بازیافتی کردیم.
-ساخت مبلمان با کیفیت با ضایعات خود کارخانه؟ ما راه حلی طراحی کردیم که منجر به دریافت Dutch Design Award شد.
-کار کردن با ماده ای که هم اکنون در اروپا قابل بازیافت نیست؟ ما به شروع یک ائتلاف صنعت محور، برای همکاری تولیدکنندگان و بازیافت کنندگان برای ممکن ساختن این اتفاق، کمک کردیم.

آمار شرکت های استارت آپی به ندرت موفق بوده است. در سال 2019 نرخ شکست استارت آپ ها حدود 90% بوده است. بنابراین، رمز چیست؟ شما چگونه یک شرکت موفق اجتماعی را با ماموریتی غافلگیرکننده اداره می کنید؟ شما چگونه اشتیاق خود را به کسب و کاری زیستی تبدیل می کنید؟
این ها 5 قانون من هستند:
1- تمرکز
بر روی آنچه شما در آن خوب هستید و جایی که میتوانید تفاوتی ایجاد کنید تمرکز کنید. من کسب و کار را تنها برای پول شروع نکردم – من پروژه هایم را عاقلانه انتخاب کردم. من تنها بر روی مواردی کار می کنم که بادوام هستند و اثرات مثبتی دارند. هنگامی که از من برای کارهای جانبی جذاب درخواست می شود، من لیست کارهایم را بررسی کرده و اگر 3 تا از 4 اولویت من را برآورده نکند میگویم نه.
2- رفتن به فراتر
اگر شما تلاش کنید که اثر مثبتی بگذارید لازم نیست که عقب بکشید. شما باید آن قدم های اضافه را بردارید. مردم را دنبال کنید و راه های دیگر را امتحان کنید، چه دوست داشته باشید چه نه. مسلما دلیل، بسیار بزرگتر از شماست.
و بنابراین، هیچ وقت از پا ننشینید. یک دلیل برای اینکه افراد خبره استارت آپ، به من لقب #unstoppable را دادند، وجود دارد. من برای پیدا کردن گزینه های جایگزین برای انجام کارها شناخته شده ام؛ و هر چه پروژه های بیشتری را تکمیل کنیم، اندوخته تاکتیکی من بیشتر می شوند.
3- پیدا کردن متحد
اطراف خود را با باهوش ترین ها و کارآمدترین ها پر کنید. من، تنها به خوبی مجموع استعدادها و پشتکارم هستم. اما با همکاری با دیگران، شما می توانید کوه ها را به حرکت در آوردید. افراد درست را به تیم خود بیاورید و شراکت و حمایت، در زمینه هایی که شما را کامل می کنند، به وجود آورید.
4- به نتیجه برسید
به قول هایتان از طریق گوش دادن به مشتریان و نیازهای آنها، عمل کنید. این تنها به معنای جمع آوری اطلاعات نیست. در واقع به معنای رسیدن به نتیجه و پیاده سازی نقشه کسب و کار موثر است. استراتژی کسب و کار آنها می بایست با پیوستن به به اقتصاد چرخشی، بهبود پیدا کند.
5- موفقیت خود را بسنجید و آن را جشن بگیرید!
اهداف Serious Business، دو برابر کردن اثرات مثبت ما به صورت سالیانه است. داشتن یک ماموریت واضح و “تئوری تغییر” به شما برای تمرکز و اداره تیمتان کمک می کند. همچنین، برای شناخت دستاوردهای موقتتان وقت بگذارید. این کار به حفظ سرعتتان برای رسیدن به اهداف بلند مدت کمک می کند.
برای اینکه اقتصاد چرخشی کار کند، ما نیاز به روح های کارآفرین و “مدیران تغییر”ی داریم تا به این جنبش بپیوندند. ما می توانیم موارد مثبتی را که در اطراف جهان اتفاق میفتد را ببینیم؛ اما در واقع، ما به فشار بیشتر از طرف دولت و جامعه نیاز داریم. سیستم به خودی خود عوض نمی شود. لازم است جامعه از حرکتی که آغاز شده است بهره ببرد. لازم است کسب و کار شما مجوزی برای ادامه فعالیت داشته باشد. اگر می خواهید ده سال دیگر نیز به کسب و کار خود ادامه دهید، به توصیه های من که در بالا به آن اشاره شد عمل کنید.

Willemijn Peeters
مدیرعامل استارت آپ Serious Business

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا