اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ یک دوچرخه تمام پلاستیکی!

گروه ترجمه و تولید محتوا بسپار / ایران پلیمر چند سال پیش، مهندسان شرکت یک خودروی هوشمند را جدا کردند و 56 یاتاقان(بیرینگ) کارخانه‌ای را با یاتاقان‌های (بیرینگ) IGUS که بر پایه مواد پلیمری است جایگزین کردند. فقط برای اینکه نشان دهند که هر چیزی که فلز از پس انجام آن بر می‌آید پلاستیک بهتر از آن را انجام می دهد.
ماشین یک سفر جاده‌ای 100000 کیلومتری (62-150 مایلی) در سراسر جهان طی کرد.

اکنون، تامین کننده قطعات پلاستیکی مهندسی، توجه خود را به حرکت دوچرخه، به ویژه دوچرخه شهری که تماماً از پلاستیک ساخته شده است، معطوف کرده است. مسلماً شما آن را در تور DE France نخواهید دید، اما برای کاربردهای اطراف شهر، این دوچرخه یک برنده است.
فرانک بلیز، مدیرعامل IGUS گفته است از آنجایی که همه اجزا از پلاستیک ساخته شده‌اند، هیچ بخشی از دوچرخه حتی چرخ دنده ها زنگ نمی‌زند. شما می توانید دوچرخه را در هر شرایط آب و هوایی در فضای باز بگذارید و با استفاده از شلنگ باغبانی در عرض چند ثانیه آن را تمیز کنید. طبق گفته IGUS، پلاستیک‌های سبک وزن و بدون روغن‌کاری با کارایی بالا در همه قسمت‌های دوچرخه، استفاده شده است. همه اجزا دارای روان کننده های جامد هستند و اصطکاک کم را بدون یک قطره روغن روان کننده تضمین می کنند. طبق گفته IGUS، این تضمین می‌کند که شن، گرد و غبار و خاک نمی‌توانند به اجزا بچسبند و روی آنها انباشته شوند. این انگیزه اولیه برای ایجاد یک دوچرخه تمام پلاستیکی بود. Blase، مدیر عامل IGUS، برای اولین بار در حین تعطیلات خود در یک استراحتگاه ساحلی، ایده ساخت IGUS bike به ذهنش رسید. درحین گفتگویی که با افرادی که یک مغازه اجاره دوچرخه در ساحل داشتند، از مشکلات عمده دوچرخه های ساحلی آگاه شد . آسیب های ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض شن، باد، و آب نمک در قطعات جبران ناپذیربود. بطوریکه بعضی از آنها تنها برای 3 ماه دوام می آوردند. BLASE فکر می کرد که اگر دوچرخه ها تماماً از پلاستیک ساخته شده باشند، تعمیر و نگهداری مداوم را می توان حذف کرد. دوچرخه IGUS علاوه بردوام باعث یک چرخه می شوند. . یک نسخه بازیافتی که کاملاً از زباله های پلاستیکی یک بار مصرف ساخته شده بود در نمایشگاه هانوفر آلمان به نمایش گذاشته شد. نمونه اولیه از پلاستیک های جمع آوری شده از تورهای ماهیگیری ساخته شده بود.

شرکت هلندی MTRL از نزدیک با IGUS همکاری می کند و قصد دارد تا پایان سال جاری مدل های بزرگسال و کودک را به بازار عرضه کند. یک دوچرخه الکترونیکی نیز در مرحله ساخت است. دوچرخه بزرگسالان با قیمتی در حدود 1200 یورو (1284 دلار) به فروش می رسد. نسخه ساخته شده با پلاستیک های بازیافتی حدود 200 یورو (214 دلار) هزینه اضافی دارد. این دوچرخه در نمایشگاه K2022 در دوسلدورف آلمان (27 مهر تا 4 آبان 1401) به نمایش درخواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا