اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با مهندس سینا کامروا، مدیر عامل شرکت ویرا صنعت: ربات های ایرانی، توجیه اقتصادی در کنار خدمات 24 ساعته

بسپار/ایران پلیمر شرکت دانش بنیان ویرا صنعت دقیق پارس، تولیدکننده و ارايه کننده تجهیزات صنعت پلاستیک (ربات های قطعه بردار و قطعه گذار، تجهیزات IML، سیستم های اتوماسیون بسته بندی و …) فعالیت خود را با تمرکز بر ماشین آلات و تجهیزات تزریق پلاستیک آغاز کرد. هدف از ایجاد این مجموعه کمک به افزایش راندمان و ارايه تکنولوژی روز دنیا در صنعت پلاستیک بوده است.
گفت و گوی ما را با مهندس سینا کامروا، دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک و مدیرعامل شرکت یاد شده در ادامه می خوانید:

بسپار- چگونه ایده ساخت ربات برای ماشین های فرآیند پلاستیک در مجموعه شما ایجاد و عملی شد؟ این ربات ها چه مشخصات فنی دارند و برای چه صنایع پیشنهاد می شوند؟
کامروا: همواره با مقایسه صنعت پلاستیک داخل و خارج ایران به این نتیجه رسیدیم که صنعت پلاستیک در ایران زمان از دست رفته زیاد دارد و با توجه به تجهیزات، تولید بهینه انجام نمی‌شود.
از طرفی تجهیزات اتوماسیون موجود در ایران توسط کاربران با کاربردی بهینه رو به رو نبود و عملا بسیاری از تجهیزات به دلیل نبودن خدمات پس از فروش مناسب، خراب و معیوب شده بودند. از این رو شروع به برنامه‌ریزی و تولید ربات‌ها کردیم. با توجه به اینکه شرکت ویرا صنعت شکل گرفته از جوانان تحصیل‌کرده اکثراً در دانشگاه های خوب کشور بوده، در ابتدا و آغاز کار توانستیم این شرکت را دانش بنیان ثبت و از مزایای آن استفاده کنیم.

بسپار- از نقطه نظر فنی و اقتصادی این ربات ها با ربات های ساخته شده کمپانی های شناخته شده و فناور چه تفاوت هایی دارند؟
کامروا: در حال حاضر ربات های قطعه بردار و قطعه گذار تزریق و ترموفرمینگ، رباتهای IML، قالب تزریق ربات ها برای کارهای خاص و دقیق رباتهای پنوماتیک ساخته می‌شود و چند ربات جدید از قبیل آسکارا را به مرحله تحقیق رسانده ایم. مشخصات فنی این ربات ها با توجه به پروژه قابل تغییر و انطباق می باشد به نحوی که پس از طرح مسئله، تیم طراح ما پروژه را شبیه سازی می کند و با توجه به پروژه، راه حل مناسب پیدا می‌کند و ربات ها را برای پروژه طراحی می‌کند ویژگی‌های فنی خاص ما در استفاده تجهیزات برند های برتر موجود در دنیا می باشد.

 

بسپار- اصولا استقبال از این ربات ها در کشور چگونه بوده؟ چند مجموعه را تجهیز کرده اید؟

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 225 ماهنامه بسپار که در نیمه تیرماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا