اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با مجید رضوان بیات، مدیر تحقیق و توسعه شرکت رنگارنگ اطلس: تامین کننده مواد اولیه قوی و متخصص در این صنف بسیار کم است

بسپار/ایران پلیمر شرکت رنگارنگ اطلس از سال 1381//82 با بهره گیری از تجارب و تحقیقات مهندسین با تجربه که خود نیز جزء موسسین شرکت می باشند تولید رنگ مولتی کالر را آغاز کرد و با معرفی محصولات متنوع و جدید و با لحاظ نمودن موضوع جلوگیری از آسیبهای زیست محیطی، در ارتقای سطح توقعات مصرف کنندگان تأثیر به سزایی گذاشته و پایه گذار تحولی مهم در صنعت رنگ ایران بوده است.
گفت و گوی زیر را با مجید رضوان بیات، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت می خوانید:

رضوان بیات: مجید رضوان بیات هستم و به مدت 17 سال است که افتخار همکاری در این واحد تولیدی و صنعتی در کنار همکاران مجرب و حرفه ای را دارم.
رنگ اطلس در سال 1382 تاسیس و خود را با عنوان اولین تولید کننده رنگ های مولتی کالر در ایران معرفی کرد و به تدریج رنگ های آکریلیک، پلاستیک و آلکید را نیز در سبد کالای خود قرار دارد. همچنین در تولید محصولات درای میکس از قبیل گروت، چسب سنگ و کاشی و ملات های درزبند و ملات آبند نیز فعالیت داریم.

بسپار_ طیف محصولات شما شامل رنگ های ساختمانی تزیینی داخلی و نما شامل چه رنگ هایی ست؟ با چه ویژگی های فنی و ظرفیتی؟
رضوان بیات: رنگ های آلکید، آکریلیک و پلاستیک و همچنین مولتی کالر محصولات عمده رنگ اطلس می باشد و هدف این مجموعه تمرکز بر روی تولید رنگ های پایه آب است. ویژگی هایی همچون براقیت بالا، مقاومت شستشوی عالی و تنوع محصولات با درجه کیفی متفاوت و قیمت مناسب، سلیقه مصرف کننده را به سمت استفاده از رنگ های آب پایه سوق داده است.
ظرفیت تولید نیز از تناژ قابل قبول و یا روند افزایشی و استقبال خوب از طرف مشتریان وفادار و مشتریان جدید برخوردار است.

بسپار_ در حوزه شیدهای رنگ چه تنوعی دارید؟ و رنگ های پرمشتری کدام ها هستند؟
رضوان بیات: در مورد رنگ های مولتی کالر با کاتالوگی که 70 کد رنگی دارد در بازار حضور فعالی داریم و همچنین رنگ های مولتی کالر با توجه به سلیقه مشتریان به صورت سفارشی با تعداد کدهای بی شمار قابل عرضه هستند. در رنگ های آلکید نیز کاتالوگی با تنوع رنگی بالا و در رنگ های پایه آب براساس سفارش مشتری، تولید و به بازار عرضه می شود. با توجه به محل مصرف و جنس رنگ، شید های متفاوتی از رنگ مورد درخواست مشتـریان می باشد. بطور مثال در خصوص رنگ هایی که مربوط به استفاده در داخل منزل هستنــد از شید های سفید، کِرم و… به طور عمـده از رنگ های روشن استفاده می شود و در رنگ های نما از شید های سفید، اخرایی، سفالی و نسکافه ایی استفاده می شود.

بسپار_ در حوزه صنعت رنگ تکنولوژی آینده چیست؟
رضوان بیات: با توجه به مسائل زیست محیطی و الزامات آن قطعا تکنولوژی و فرمولاسیون رنگ ها به سمت تولید رنگ هایی با VOC ( ترکیبات آلی فرار ) پایین و حذف حلال های نفتی خواهد رفت که این امر در کشورهای اروپایی به شکل قابل قبولی در حال انجام است درحالی که در ایران تا کنون به شکل جدّی پیگیری نمی شود.

بسپار_ در ایران مسایل زیست محیطی چه قدر مورد توجه هستند؟
رضوان بیات: مسائل زیست محیطی در ایران فقط در حوزه پس آب ها و پس ماندهای کارخانجات تولیدی وارد شده و به طور جدی در رابطه با کاهش VOC ( ترکیبات آلی فرار ) در تولید رنگ اقدامات خاصی به چشم نمی خورد.

بسپار_ الزامات جهانی برای تولید و صادرات رنگ های ساختمانی چیست؟
رضوان بیات: الزامات جهانی برای صادرات پیروی از قوانین و مقررات کشور هدف است که در اکثر موارد با توجه به درخواست MSDS از طرف خریدار، تاکید بر VOC پایین، خطرات محیط زیستی کم، کیفیت بالا، ثبات در کیفیت و همچنین قیمت رقابتی و بسته بندی شکیل را می توان برشمرد.

بسپار_ چالش های صنعت رنگ در ایران و فرصت های آن چه هستند؟
رضوان بیات: با توجه به تحریم ها بزرگ ترین چالشی که تولیدکنندگان رنگ با آن مواجه هستند تهیه مواد اولیه با کیفیت با وجود فراوانی برندهای متفرقه و تقلبی در بازار می باشد. همچنین تامین کننده قوی و متخصص در این صنف بسیار کم بوده و دلال ها در این بازار آشفته زنجیره توزیع را طولانی‌تر و پیچیده‌تر کرده است.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 234 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا