اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با علیرضا اسعدی، رييس هيات مديره دیباج صنعت پاسارگاد: تحریم ها تاثیر زیادی در تجارت داخلی و خارجی داشته است

 بسپار/ایران پلیمر گروه مهندسی دیباج صنعت پاسارگاد با تکیه بر دانش و تجربه 16 ساله مدیران خود به ارائه خدمات مهندسی، تامین تجهیزات فرایندی، ماشین آلات، خطوط تولید، ماشین آلات صنعتی و تکنولوژی های مدرن در صنعت پلیمر می پردازد.

اسعدی: بنده علیرضا اسعدی فوق لیسانس مهندسی شیمی به همراه خانم مهندس طاهره حسینی فوق لیسانس مهندسی پلیمر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال 1396 با تکیه بر دانش، تجارب و ارتباطات گسترده با شرکت های تراز اول اروپایی و با موضوع ارائه خدمات مهندسی و بازرگانی ماشین آلات صنعت پلاستیک، بسته بندی، بازیافت و فیلتراسیون، شرکت دیباج صنعت پاسارگاد را تاسیس و با بهره گیری از شبکه تجاری فعال خود در کشور های آلمان، چین، ترکیه و امارات به رفع نیازهای مشتریان خود مشغول هستیم.
رسالت ما از ایجاد این شرکت بهبود وضعیت کیفی فرایند های شکل دهی پلیمر ها و بسته بندی با رویکرد تولید رقابتی و صادرات محور و با تکیه بر تکنولوژی های روز دنیا بوده است. چرا که خلاء کیفیت و بحران تکنولوژی ماشین آلات در بخش هایی از صنایع مذکور به شدت حس می شده است و متاسفانه شاهد واگذاری بازارهای صادراتی به رقبا بوده ایم.

بسپار- تامین و واردات ماشین آلات از برخی شرکت های اروپایی هم در فهرست فعالیت های شماست. آیا تحریم ها در این حوزه اثری روی کار شما داشته یا خیر؟
اسعدی: مسلما تحریم ها تاثیر زیادی در تجارت داخلی و خارجی ما داشته است. نوسانات شدید ارزی، مشکلات مالی و بانکی، کمبود مواد اولیه و ریسک بالای سرمایه گذاری از علل داخلی و همکاری نکردن برخی شرکای خارجی و نیز مشکلات و ریسک های نقل و انتقال پول و ماشین آلات از علل خارجی این مساله است. البته اکثر مشتریان ما از شرکت ها و مجموعه های بزرگ سرمایه گذاری و تولیدی هستند که در برخی مواقع فارغ از تمامی مشکلات اقدام به خرید و راهبری پروژه ها از طرق مختلف می کنند.

بسپار_ چه خطوط فرآیندی را در صنعت پلاستیک تامین و تجهیز می کنید با چه ویژگی هایی؟
اسعدی: شرکای تجاری تراز اول ما و ماشین آلات و تکنولوژی های قابل ارائه به شرح زیر می باشد.
Bandera ایتالیا
سازنده تراز اول اروپایی خطوط پیشرفته اکستروژن انواع فیلم و ورق چند لایه شامل ورق های سه لایه PET با استفاده از پرک بازیافتی تا 100% بدون نیاز به کریستالایزر و خشک کن، ورق PET Foam نسل 3، فیلم و ورق های چند لایه BARRIER و HIGH BARRIER مورد استفاده در صنایع غذایی، فیلم های کشاورزی 3، 5 و 7 لایه تا عرض 24 متر و تکنولوژی بازیافت BOTTLE TO BOTTLE مبتنی بر جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا
Polimer Teknik- POEX ترکیه
سازنده خطوط تولید انواع کامپاندهای مهندسی و مستربچ شامل PP، PE، PS، SAN، ABS، PA، PC، PMMA، PET، PBT، POM، PPO، PEEK و … با تقویت کننده ها و افزودنی های مایع، پودری، الیاف
خطوط تولید کامپاندهای high-filled )تا 84% کربنات کلسیم(
خطوط تولید انواع ترموپلاستیک الاستومر TPE (TPE-S, TPV, TPU, TPO)
خطوط اکستروژن واکنشی Reactive Extrusion برای Hot Melt
خطوط تولید پلیمرهای زیست تخریب پذیر از جمله PLA, STARCH
خطوط تولید پوشش های پودری Powder Coating
خطوط تولید کامپاندهای Flame Retardant
اکسترودر های دومارپیچ همسوگرد در ظرفیت های متنوع
اکسترودرهای دو مارپیچ همسوگرد آزمایشگاهی
ساخت قطعات یدکی اکسترودر های دو مارپیچ برای ماشین آلات اروپایی

Payper اسپانیا
سازنده خطوط پیشرفته بسته بندی محصولات پتروشیمی شامل TFFS Bagging Systems وBig Bag Systems و Palletizing Systems تا 2400 کیسه در ساعت

Friul Filiere ایتالیا
سازنده خطوط اکستروژن انواع لوله و پروفیل پلیمری از جنس PC، TPU، PA، فوم چوب پلاستیک FFC (اقتصادی)، انواع تیوپ های پزشکی، ترمال بریک، پروفیل ها و شلنگ های صنعت خودرو، پروفیل های صنعت روشنایی و ساختمان، بایو کمپوزیت ها و پروفیل های تکنیکال چند جزئی

Sesotec آلمان
سازنده انواع متال دتکتور (فلزیاب صنعتی) و سیستم های پیشرفته سورتینگ بطری و پرک با حساسیت بسیار بالا، سیستم های آنالیز کیفیت پرک های بازیافتی

Aceretech چین
سازنده خطوط شستشو و بازیافت انواع پلاستیک شامل بطری، فیلم، گونی و جامبو بگ، کاتر کمپکتور و پلتایزر انواع فیلم بازیافتی، تکنولوژی های نوین SSP و LSP به منظور افزایش و بهبود IV در PET بازیافتی

بسپار- بخش صنعت کامپاندینگ در دو سال اخیر رشد زیادی داشته، سهم شما از تجهیز خطوط در این شاخه چه قدر بوده است؟ با چه ماشین آلاتی؟
اسعدی: از شروع همکاری ما بصورت نمایندگی رسمی و انحصاری با شرکت POEX – POLIMER TEKNIK ترکیه یک سال و اندی می گذرد و در این مدت کوتاه توانسته ایم با توجه به کیفیت بسیار بالای قطعات و طراحی دقیق ماشین آلات که از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با ماشین آلات آلمانی می باشد توجه بخش مهمی از بازار را به این شرکت جلب نماییم، در حال حاضر تعداد 5 پروژه در دست اقدام داریم. البته این شرکت قبلا به شرکت های فعال در زمینه تولید قطعات خودرو فروش موفق داشته است. لازم به ذکر است که بیش از نیمی از شرکت های مطرح مستربچ و کامپاند ترکیه از ماشین آلات شرکت POEX استفاده می کنند، علاوه بر این در کشور های اروپایی و کشور های حوزه CIS نیز رفرنس های قابل توجهی دارد.

بسپار- در بخش بسته بندی های پلیمری ماشین آلات تولید فیلم وارد می کنید. مشخصات و ظرفیت های این خطوط چیست؟
اسعدی: در این بخش ماشین آلات تولید فیلم و ورق با تکنولوژی دای تخت و فیلم دمشی از شرکت Bandera را ارائه می دهیم. انواع فیلم های دمشی در ساختارهای 3، 5، 7، 9، 11 لایه در تولید فیلم های مقاوم HDB، نفوذناپذیر BARRIER و فوق نفوذناپذیر HIGH-BARRIER مورد استفاده در صنایع غذایی، پتروشیمی، کشاورزی و سایر صنایع و همچنین ورق تخت با ساختار 3، 4، 5 و 7 لایه از محصولات قابل تولید با ماشین آلات این شرکت است.
ظرفیت تولید این خطوط از 250 کیلوگرم تا 5000 کیلوگرم در ساعت متغیر می باشد. شایان ذکر است شرکت Bandera اولین و تنها دارنده Patent تولید ورق های سه لایه بازیافتی با تاییدیه FDA می باشد که در حال حاضر برخی از شرکت های آسیایی اقدام به کپی و ساخت دستگاه مشابه ماشین آلات شرکت Bandera نموده اند که به هیچ عنوان از نظر کیفیت و کمیت قابل مقایسه نمی باشند و صرفا واژه ها و ظاهر مشابهی دارند.

بسپار- در بحث انرژی ماشین آلات شما در چه جایگاهی قرار دارند؟ آیا Industry 4.0 در مجموعه هایی که با آنها کار می کنید پیاده سازی شده است؟

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۳۲ ماهنامه بسپار که در نیمه بهمن ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا