اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با سعید معتضدی، کارشناس اپوکسی شرکت مواد مهندسی مکرر: با این فضای سیاسی آینده اقتصادی مبهم است

بسپار/ایران پلیمر شرکت مواد مهندسی مکرر در سال ۱۳۷۳ با هدف نوآوری در زمینه محصولات نوین شیمیایی و پلیمری (با تولید رزین ها و فراورده های اپوکسی) و فراهم کردن نیازهای مختلف صنایع داخلی در این حوزه پا به عرصه صنعت گذاشت. با گستردگی فعالیتهای شرکت مواد مهندسی مکرر و شناسایی معضلات و نيازهاي صنعت کشور توسط متخصصین و کارشناسان واحد تحقیقات و توسعه، واحدهای تخصصي و کارآمد براي پاسخگويي به این نيازها ایجاد شدند.

معتضدی: شرکت مواد مهندسی مکرر در صنایع شیمیایی اپوکسی، پلی یورتان، اکریلیک و صنایع رنگ و رزین و همچنین تامین مواد اولیه محصولات تولیدی این گروه ها فعالیت دارد. یکی دیگر از فعالیت اصلی ما صادرات علاوه بر مصارف داخلی‌ست. در این حوزه با کشور های عراق، ترکیه، حاشیه دریای خزر و کشور های افریقایی و ویتنام در ارتباط هستیم. ظرفیت تولید ما بسیار بالاست چرا که سه کارخانه بزرگ در قزوین در حال تولید محصولات مورد نیاز صنعت چه در داخل و چه بازار خارجی هستند.
معتضدی در ادامه می گوید: از زمان شکل گیری شرکت مواد مهندسی مکرر هر روز این نوآوری و فناوری های جدید به کار گرفته شده است. معتقدیم اگر اینطور نباشد از بازار حذف خواهیم شد. در بخش صنایع شیمیایی نیز به همچنین. با توجه به نیاز بازار و رخداد های نوین دنیا، تغییراتی را در شرکت ایجاد می کنیم و این امر سبب سرپا ماندن شرکت می شود. ما به تازگی وارد صنایع نانو شدیم و واحد نانو ما در حال تحقیق بر روی حوزه های مختلف است. شرکت ما در زمینه رزین های اپوکسی، پلی یورتان و واحد نانو دانش بنیانی خود را گرفته است.

بسپار- با توجه به محدودیت های اینترنت آیا این امر تاثیر مستقیمی روی کسب و کار شما داشته است؟
معتضدی: ما در مجموعه واحدی تحت عنوان دیجییتال مارکتینگ داریم که در بحث فضاهای مجازی به صورت مستقل در حال فعالیت هستند و در این چند ماه اخیر که با فیلترینگ مواجه شدیم، مشکلاتی را در فعالیت خود داشته اند.
او در مورد نمایشگاه رنگ و رزین می گوید: نمایشگاه با توجه به اینکه وضعیت بازار در جایگاه خوبی قرار ندارد از منظر گرفتن مشتریان جدید و فروش، مثبت نبود.
ایران کشوری بزرگ است که جای کارهای بزرگ را دارد. فضای سیاسی باعث می شود چشم انداز ما برای آینده اقتصادی مثبت نباشد.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 243  مجله پوشرنگ در گروه مجلات  بسپار که در نیمه دی ماه 1401 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا