اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با حسین نامورمعروفی، برگزیده دوره نخست جشنواره کاوه: آموزش مهندسی پلیمر بیش از حد تئوری است

بسپار/ایران پلیمر در پی اعلام برگزاری نخستین دوره جشنواره کاوه از سوی گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر با هدف تقدیر از دانش آموختگان برتر کارشناسی مهندسی پلیمر، اسامی منتخبین اعلام و جایزه پنج میلیون تومانی به هر یک از آنان اهدا شد.
پس از دریافت رزومه و کارنامه های متقاضیان حضور در جشنواره کاوه، مدارک ارسالی از سوی داوران بررسی و نهایتا سه نفر به شرح زیر منتخب شدند.

حسین نامورمعروفی/ دانشگاه (سراسری) بناب
مهدی شفیعی/ دانشگاه صنعتی امیرکبیر
زهرا زارعی/ دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

با توجه به برگزاری سالانه جشنواره، معدل، رزومه و دانش آموختگی در سال منتهی به برگزاری، زین پس ملاک خواهد بود.
لازم به یادآوری ست این جشنواره به نام یکی از همکاران این گروه رسانه ای کاوه قادریان که با ابتلا به بیماری سرطان جان خود را از دست داد، همه ساله در روز تولد او ۲۹ مردادماه، برگزیدگان را معرفی و جوایزی را از سوی گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر و یا حامیان مالی جشنواره به دانش آموختگان برتر اهدا خواهد کرد.

گفت و گوی زیر با حسین نامورمعروفی یکی از برگزیدگان این دوره انجام شده است.

معروفی: دوران دبستان و راهنمایی تا اول دبیرستان دانش آموز خوبی بودم و نمره های خیلی خوبی می گرفتم. ولی متاسفانه از دوم دبیرستان تا پیش دانشگاهی یک مقداری بی علاقه شدم و افت تحصیلی داشتم. برای همین نتوانستم در کنکور کارشناسی رتبه ی خوبی بیاورم و دانشگاه شهرستان قبول شدم. دلیلم برای انتخاب رشته ی مهندسی پلیمر این بود که اطرافیانم بهم گفتند این رشته نسبت به رشته های دیگر بازار کار بهتری دارد. ترم ۱ که بودم یادم می آید یک استاد ریاضی ۱ داشتیم، آقای عبدالهادی، ایشان باعث شدند من دوباره اعتماد بنفس بگیرم و دوباره به درس خواندن علاقه پیدا کنم. همان ترم ۱ شاگرد اول شدم و دوباره تلاشم را شروع کردم. بنده مدیون ایشان هستم.

بسپار- آیا در حال حاضر مشغول ادامه تحصیل هستید؟ در همین رشته؟ چه گرایشی؟
معروفی: بله. در کارشناسی خوب درس خواندم و در کنکور کارشناسی ارشد توانستم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر (تهران) روزانه (مهندسی پلیمر گرایش فراورش) قبول بشوم و الان دانشجو هستم.

بسپار- نمرات خوب در دوران لیسانس را تا چه حد در به دست آوردن شانس ادامه تحصیل و یا گرفتن شغل در کشور موثر می دانید؟
معروفی: متاسفانه فرصت شغل های دولتی نصیب افرادی می شود که آشنا دارند. در بخش خصوصی هم به دانشگاه محل تحصیل و معدل، کمتر از تخصص اهمیت می دهند.

بسپار- آیا تجربیاتی در کارآموزی یا کار دارید؟ نتیجه این تجربه از محیط پلیمر چیست؟
معروفی: بله. کارآموزی خودم را در یک شرکت تولیدی لوله و اتصالات پی وی سی گذراندم. یعنی هم بخش اکستروژن داشتند و هم بخش تزریق. دوره ی خیلی مفیدی بود.

بسپار- آیا قصد ادامه تحصیل یا کار در ایران را دارید یا در خارج کشور؟
معروفی: برای ادامه ی تحصیل در ایران مطمئن نیستم. چون برای مدرک دکتری در ایران حین استخدام ارزشی قائل نیستند و از شما عملا مدرک کارشناسی را برای استخدام میخواهند. برای تدریس هم اساتید حق التدریس حقوق ناچیزی می گیرند.
اگر فرصت ادامه تحصیل یا کار در خارج از کشور داشته باشم از دست نمی دهم.

بسپار- سه نفر از اساتید موثر در دوران تحصیل خود را نام ببرید.
معروفی: به غیر از آقای عبدالهادی که اشاره کردم، خانم دکتر اسمی زاده و آقای دکتر اعتمادی.
(بسپار- ایشان دانش آموخته مهندسی پلیمر در دانشگاه بناب هستند.)

بسپار- یک خاطره از دوران تحصیل خود برای خوانندگان ما بازگو کنید.
معروفی: خاطره … در دوران لیسانس برای دو نفر از همکلاسیانم در یکی از کلاس های دانشگاه تولد گرفته بودیم. متاسفانه کسایی که تولد را مدیریت و برگزار کرده بودند با “حراست” دانشگاه هماهنگ نکرده بودند. حراست آمد و آن دو طفل بی گناه را برد! و تعهد گرفتند و … .

بسپار- دروس مهندسی پلیمر را تا چه حد کاربردی می دانید؟
معروفی: دروس مهندسی پلیمر برای افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند واقعا کاربردی هستند. فقط یکی از پیشنهاداتی که می توانم داشته باشم این است که ای کاش به جای درس برنامه نویسی کامپیوتر که برنامه نویسی C یاد داده می شود، نصف دوره برای یاددهی matlab و نصف دیگر دوره برای aspen polymer plus تخصیص داده شود. برنامه نویسی C به درد مهندسین پلیمر نمی خورد ولی دو برنامه ای که گفتم برای ما کاربردی هستند.

بسپار- نقد احتمالی شما به آموزش مهندسی پلیمر در کشور چیست؟
معروفی: آموزش بیش از حد تئوری محور هست و در کنار آموزش تئوری، آموزش عملی خیلی کم هست. در دوران کارآموزی متوجه شدم که از صنعت هیچ نمی دانستم.

بسپار- چه شد که در جشنواره کاوه نامزد شدید و آیا فکر می کردید منتخب باشید؟
معروفی: یکی از دوستانم پوستر جشنواره را برایم ارسال کرد. من فکر نمی کردم منتخب بشوم. همیشه فکر می کنم دست بالای دست بسیار است و افراد بهتر از من خیلی هستند. با این حال امتحان کردم.

بسپار- در رابطه با علاقمندی های غیر درسی‌ بفرمایید و اینکه چقدر برای این فعالیت ها وقت می گذارید؟
معروفی: همیشه دوست داشتم تیر اندازی یاد بگیرم (نه برای شکار، صرفا از دقت و تمرکزی که در آن هست لذت می برم) ولی متاسفانه هرگز فرصتش را نداشتم. بازی های ویدیویی هم خیلی دوست دارم. هر چند وقت یکبار یک بازی نصب می کنم و سعی می کنم تا آخرش بروم.

متن کامل این مقاله را در شماره 228 ماهنامه بسپار که در نیمه مهرماه ۱۴۰۰ منتشر شده است می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا