اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با آیدین محمدی، مدیرعامل چیلر صنعتی البرز: چیلرها برای واحدهای فرآیند پلاستیک ضروری هستند

بسپار/ایران پلیمر شرکت چیلر صنعتی البرز یک مجموعه خانوادگی است که توسط مرحوم پدر آیدین محمدی تاسیس شده است. این مجموعه جوان هم اکنون ساخت، تولید و اجرای چیلرهای صنعتی در کارخانجات مختلف، خصوصا واحدهای تولیدی تزریق پلاستیک را در برنامه دارد.
آیدین محمدی مزایای چیلرهای نصب شده در کارخانه های تولید قطعات پلاستیکی را اینگونه فهرست می کند: یکسان بودن تولید در تمام فصول، یکسان بودن تولید در تمام ساعات شبانه روز به دلیل ثابت بودن دما و تنظیم درجه دلخواه، صرفه جویی در مواد اولیه تا 5٪، بالارفتن کیفیت و تعداد تولید، افزایش تولید و صرفه جویی در وقت تا 30٪، حصول شفافیت قطعه و سطوح صاف و جلوگیری از تنش داخلی قطعات، تنظیم دقیق دما و تلرانس بر اساس نوع قطعه تولیدی، عدم وجود رسوب و املاح آب به دلیل بسته بودن مدار دستگاه، جلوگیری از خرابی قالب و مبدل روغن به دلیل عدم بخار آب، صرفه جویی در مصرف برق به دلیل هرمتیک بودن کمپرسور که هم با آمپر پایین کار می کند و هم لرزش و صدا ندارد، برخلاف تصور مصرف کنندگان در مجموع چیلر صنعتی نه تنها مصرف انرژی آن زیاد نیست بلکه مصرف انرژی را بسیار کاهش می دهد، صرفه جویی در مصرف آب تا 30٪.
او در ادامه به خبرنگار بسپار می گوید: در دوران پاندمی کرونا به دلیل فعال شدن و توسعه واحدهای تولید قطعات پزشکی خصوصا، تجهیزات زیادی نصب کردیم و رشد داشتیم.
چیلرها همانطور که می دانید بر اساس تناژ از یک تن تا بالاتر طراحی و ساخته می شوند. پیشنهاد ما برای صنعتگران استفاده از دستگاه های کوچک و مینی چیلرها به جای چیلرهای مرکزی است. در هر حال متناسب با نوع و گرم تزریق برای یک کارخانه چیلر مناسب را توصیه می کنیم.
ما در ماه حدود 30 چیلر می سازیم و مشتریان ثابت و جدید داریم.
او در ادامه به بحث واردات هم اشاره ای دارد: قبلا چیلر وارد هم می شد، اما 4-5 سال است که واردات آن متوقف شده است. اصلا مقرون به صرفه نیست و حتی در صورت وارد شدن چیلر قیمت آنها بسیار غیر اقتصادی و 5 برابر تولیدات داخلی است.
آیدین محمدی در مورد نمایشگاه ایران پلاست می گوید: سال پیش که در پیک های کرونایی بودیم و به همین علت نمایشگاه در ابعاد کوچک تری نسبت به همیشه برگزار شد. امسال هم همزمان با دو نمایشگاه دیگر است و عملا فضا خیلی کوچکتر شده. می شد که یک سال نمایشگاه را برگزار نکنند! من خودم شخصا سه دقیقه بعد از باز شدن سایت برای جانمایی هیچ جایی برای انتخاب پیدا نکردم یا قرمز بود یا رزو شده. غرفه های 40-50 متری واقعا به درد ماشین سازان نمی خورد.
از طرف دیگر در این بازار خراب نمی دانیم اصلا کسی برای بازدید خواهد آمد یا نه؟ خیلی از شرکت ها صرفا برای اینکه از رقبا عقب نمانند در نمایشگاه شرکت می کنند. البته به ندرت ممکن است حرفی و ایده ای هم برای مطرح کردن در ایران پلاست داشته باشند.
محمدی در پایان گفت: نصب چیلر به خصوص در برخی شهرک های صنعتی که آب خوبی ندارند، بسیار ضروری است که بتواند املاح و رسوب آب را بگیرد و قالب ها آسیب نبینند. عده ای ترجیح می دهند برج خنک کننده بگذارند ولی مصرف آب در آن بالاست. در حالیکه چیلر مصرف آب کمی دارد و هر دمایی را می تواند تحویل بدهد و سرعت کار افزایش پیدا می کند.
چالش همیشه ما در مسیر ساخت و تولید متاسفانه درگیری با ادارات مختلف دولتی از اداره مالیات تا بیمه و بهداشت و … است.

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۳۲ ماهنامه بسپار که در نیمه بهمن ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا