اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با آقای اکبریان، مدیر بازرگانی گروه صنعتی پولاد: فرار از وضعیت راکد اقتصادی کشور را تنها با تولید محصولات جدید و پویایی ممکن می دانیم

بسپار/ایران پلیمر اکبریان، مدیر بازرگانی گروه صنعتی پولاد به خبرنگار بسپار گفت: گروه ما متشکل از ۴ کارخانه است. کارخانه اول کارخانه ماشین‌های تزریق پولاد است که در حال حاضر با سابقه ۴۰ ساله در این صنعت، کار واردات و ساخت ماشین‌های تزریق پلاستیک و تجهیزات جانبی را انجام می‌دهد. کارخانه بعدی پولاد پویش است که کار تولید ظروفIML را انجام می‌دهد. کارخانه سوم، تولید پریفرم های PET را در دستور کار دارد و کارخانه چهارم یعنی پولاد صنعت، تولید کننده انواع میز و صندلی های خانگی و ویلایی و تولیدکننده قطعات بزرگ صنعتی (پلاستیکی) در کشور است.
اکبریان در ادامه گفت: متاسفانه از آنجایی که باید واقعیت‌ها را بگویم، نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی امسال خیلی خیلی ضعیف بود. تعداد شرکت‌کنندگان بسیار کم و تعداد بازدیدکنندگان هم بسیار کم بود، به خصوص بازدیدکنندگان متخصص. این موضوع ناشی از عدم اطلاع رسانی دوستان برگزارکننده و شاید پاندمی کرونا بود که الان حدود دو سال است با آن درگیر هستیم. عللی از این قبیل باعث شده که این نمایشگاه متاسفانه خیلی ضعیف برگزار شود. همین الان می‌بینید سالن خلیج فارس که همیشه در ۲ طبقه در اختیار نمایشگاه و بسیار شلوغ بود، الان یک طبقه است با غرفه گذاران خیلی اندک.
وی در خصوص عرضه محصولات جدید در نمایشگاه افزود: محصولاتی که در ویترین جلوی غرفه می‌بینید، محصولات جدید ما هستند که یا قالب آنها به تازگی آمده یا در حال رسیدن است و برای صنایع غذایی و شیرینی و شکلات و مشابه‌های آن بسیار مفید است. ولی متاسفانه بازدیدکننده متخصص خیلی کم به نمایشگاه آمد. درست است که این محصولات از قبل هم در ایران تولید می‌شدند، اما نیاز به توسعه، بهینه‌سازی و افزایش تولیدکننده داشته که شرکت پولاد پویش در این عرصه پیش قدم شده است.
اکبریان در مورد چشم انداز آینده می گوید: اساسا طرز فکر مجموعه مدیران گروه پولاد، خوشبینانه است و فکر می‌کنیم که باید خوش‌بین بود و اگر خوش‌بین نباشیم نمی‌توانیم فعالیت کنیم. مخصوصا این که اقتصاد کشور ما مثل یک مرداب شده است و شما اگر بدون حرکت در آن بمانید، بدون شک فرو خواهید رفت. باید محصول جدید بیاوریم، کیفیت و قیمت‌ بهتر ارائه کنیم. چون واقعا هم مردم خود را لایق این تولیدات می‌دانیم، هم اینکه فرار از وضعیت راکد اقتصادی کشور را تنها با تولید محصولات جدید و پویا بودن ممکن می دانیم. در این راستا تلاش می‌کنیم و امیدواریم تا الان توانسته باشیم نمره قبولی از مردم بگیریم.
حمایت رسانه‌ها و مخصوصا مجله شما مهمترین کار است. خواهشی که از شما داریم همین اطلاع رسانی‌ها است. خصوصا قبل از برگزاری هر نمایشگاه و بعد از آن، نشان دادن محصولات عرضه شده به برخی که به هر دلیل نتوانسته‌اند از نمایشگاه بازدید کنند.

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 229  ماهنامه بسپار که در نیمه آبان ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا