اخبار

اختصاصی بسپار/گفت و گوی بسپار با کامران فر، هلدینگ بسپار شیمی سپیدان: یکی از چالش های صنعت کامپاند، ورود پتروشیمی‌ها به این عرصه است

بسپار/ایران پلیمر این شرکت با افزودن مجموعه ماشین‌آلات و تجهیزات جدید با ظرفیت بالا و با افزایش میزان تولید سالانه خود به 45 هزار تن در سال، تولیدکننده طیف وسیعی از انواع گرانول و مستربچ با کاربردها و رنگ‌های مختلف است. کلیه محصولات این مجموعه در حال حاضر با برند ENTPOL در گریدهای متنوع روانه بازار می‌شود.

کامران فر به خبرنگار بسپار گفت: این شرکت فعالیت خود را با هدف تامین نیازمندی های حوزه لوازم خانگی شروع کرد و در ابتدا با واردات پلیمر های مهندسی و افزودنی ها در صنعت لوازم خانگی و کامپاند وارد عرصه شد. در سال ۱۳۹۷این شرکت اقدام به راه‌اندازی کارخانه ای در شهرک صنعتی با ظرفیت اسمی سالانه ۲۴ هزار تن انواع کامپاند و مستربچ در حوزه لوازم خانگی، خودرو، فیلم و بسته بندی کرد.

در سال‌های اخیر با توجه به ممنوعیت واردات و رشد صنایع داخلی، شرکت بسپار شیمی سپیدان اقدام به ایجاد خطوط تولید جدید کرده و ظرفیت تولید خود را با مجموع دو کارخانه به ۷۱,۰۰۰ تن رسانده است. شرکت سال گذشته رشد خوبی داشت و اقدام به راه‌اندازی یک مرکز علمی تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی اصفهان کرد که در حال حاضر این مجموعه با هدف ارائه خدمات و تولید کامپاندهای تخصصی به سفارش مشتری فعالیت می‌کند.

صنعت کامپاند با تهدیداتی مواجه است. یکی از چالش ها ورود پتروشیمی‌ها به این عرصه است. چون آنها خودشان مواد خام را تولید می کنند، هزینه تولیدشان کمتر می شود و برای سایر کامپاندکاران ایجاد مشکل می‌کنند.
در واردات برخی مواد مانند ABS هم با مشکل مواجهیم. تعرفه واردات این مواد برای شرکت ها بسیار زیاد است. همچنین خرید بورسی محدودیتهایی برای کامپاندرکارها دارد و پایین تر از ظرفیت واقعی و مورد نیاز ماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا