اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گوی بسپار با فرزاد داودی، نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پاسارگاد پلیمر پیوند: رونمایی از یک آمیزه که شبیه PA66 عمل می کند در ایران پلاست

بسپار/ ایران پلیمر فرزاد داودی به خبرنگار بسپار گفت:  حدود 12  سال از تاسیس شرکت پاسارگاد پلیمر پیوند در زمینه کامپاند های و مواد مهندسی پلیمری می گذرد. ما در مجموعه خود هم بحث تولیدات را در پیش داریم و هم بحث مشاوره. شاخه اصلی تولیدات ما در زمینه پلی آمید، PP، ABS، پلی کربنات، PET و آلیاژ های مهندسی این نوع خانواده ها است. شرکت ما در صنایع مختلف از جمله، خودرو، لوازم خانگی،  لوازم اداری، مخابرات، راه آهن، و سایر صنایع فعالیت دارد. سال پیش ما در برخی محصولات موفق به گرفتن دانش بنیانی شدیم و گرید A دانش بنیانی را اخذ کردیم.

بسپار_ در نمایشگاه ایران پلاست با معرفی چه محصولی حضور خواهید داشت و چه برنامه هایی دارید؟

داودی: ما دو محصول جدید دانش بنیان برای ارائه داریم! یکی از این دو محصول در خانواده پلی کربنات است که خواص آن را با ایجاد فرمولاسیون مهندسی در بحث استقامت در ضربه احیا کردیم و محصول بعدی آلیاژی است که می تواند معادل پلی آمید 66 مصرف بشود. این پلیمر همانطور که می دانید، بسپار گران قیمت و محدود است و این تولید ما می تواند کمک کننده در این بخش باشد.

بسپار_ آینده فناوری در بخشی از صنعت پلیمر که شما در آن فعال هستید، چیست؟

داودی: اکثر صنایع موجود ما از تکنولوژی روز جا مانده اند اما تا حدودی در حال تلاش برای رسیدن به تکنولوژی هستیم. برای ورود و همراه شدن با فناوری های روز احتیاج به زیر ساخت داریم که متاسفانه در کشور ما بخاطر بحث تحریم ها و سختی واردات، ضعیف است.

 

بسپار_ نقش نمایشگاه های تخصصی را در توسعه بازارهای خود چه قدر می دانید؟ ایران پلاست چه نقشی دارد؟

داودی: نقاطی که در رابطه با نقش مثبت نمایشگاه ها کار آمد است، احیای شورای سیاست گذاری است که کمی دیر ولی برگزار شده و درحال اجراست. وجود شرکت های خارجی خصوصا اوراسیا در بحث صادرات بسیار کمک کننده است. وجود پررنگ انجمن ها و تشکل ها و همچنین تایین قیمت مناسب تر که شرکت های بیشتری بتوانند حضور پیدا کنند میتواند در بهبود روند موثر باشد.

 

 

بسپار_ چه پیشنهادی برای ایران پلاست فعلی و ایران پلاست های آتی دارید؟

داودی: اعتقاد شخصی بنده در این است که حداقل فاصله بین نمایشگاه باید یک سال باشد چرا که شرکت های مختلف غرفه دار باید محصول جدیدی برای عرصه داشته باشند. ما در تاریخ نمایشگاه گذشته تا نمایشگاه پیش رو 8 ماه فاصله داشتیم و این زمان بسیار کمی است. موضوع بعدی حضور شرکت های خارجی است که فرصت های تجاری را برای کشور ایحاد میکند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا